26 Temmuz 2009

90'lardan kalanlar...

Bu ara çok takıldım 80'lere 90'lara. Ha bire eski fotoğraf albümlerini karıştırıp yüzüme bir gülücük konduruyorum kendimce. 80'lerin son yılında doğmuş biri olarak haliyle 90'lar çocuğu oluyorum. Etrafımdakiler 80'lerin güzelliklerinden bahsedince, ''Hulen 80'lerin başında doğaymışım ya keşke, giysiler falan kötüymüş ama diğer şeyler de çok güzelmiş be.'' diyorum ama 90'lar da güzeldi ya. Benim 90'larımda çocuk olmak böyleydi işte;

• Pazar günlerinin yıkanma günü olduğunu bilmek ve o günün gelmesini istememekti. (hayır pis bir çocuk değildim de nedense korkardım yıkanmaktan.)
• Capri-sun'ı ve onun reklamını hatırlamaktı.
• Tarkan'ın ön 2 dişinin ayrık olduğu hali bilmekti.
• Fred çakmaktaşı, Tom ve Jerry'i, Jetgiller'i, Sevimli kahramanları  izlemekten bıkmamaktı.
• Sevilen şarkıları radyolarda saatlerce beklemek ve ''o an'' geldiğinde şarkıyı kasete çekmekle uğraşmaktı.
• Kaseti kalemle sarmaktı.
• Sanal bebeği sanki gerçekmişcesine beslemekti.
• Annenin beslenme çantaya mutlaka şokellalı ekmek koyduğunu bilmekti.
• He-Man gölgelerin gücü adına güç bende artıığkk!! diye ortalarda gezinmekti.
• Gazoz kapağı gibi abuk zubuk şeyleri biriktirmekti.
• Hugo izlemek ve oyuncuların telefondan oyunu kontrol etmesine hiç akıl erdirememekti.
• Mustafa Sandal'ın 'buz kız beni görmeli bana kazak örmeli höleley' şarkısını hatırlamaktı.
• Şehnaz Tango, Bizimkiler, Kara Melek, Çiçek Taksi, Zeyna, Çılgın Bediş, Alf, Süper Baba, Cosby Ailesi, Mahallenin Muhtarları, Tatlı Kaçıklar vb. gibi dizileri bilmekti.
• Power Rangers'daki pembe ranger'ı çok sevmekti.
• Depremin ne olduğunu öğrenmekti 90'larda çocuk olmak.
• Elinde kocaman tetrisle gezinmek ve onunla arkadaşlara hava atmaktı.
• Barış Manço'yu çok sevmekti 90'larda çocuk olmak o öldüğünde çok üzülmekti.
• Torba torba taso biriktirmekti. Hergün sırf taso için çitoz yemekti.
• Ay Savaşçı'sını izlemek ve o karakterle bütünleşmekti, hatta onların dansını bile yapmaktı.
''Hey barmen bana bir bira yanımdaki fıstığa bir tekila'' diye ortalıkta dolaşmaktı.
''Hey corç versene borç olmaz maykıl bende de yok.'' demekti.
• Televole'nin aslında spor programı olarak başladığını bilmekti. Yaa ya işte.
• Black or white'tı, They don't care about us'tı. Hatta ''karakıçı karakıçı enovenikeribadas'' diye şarkıları söylemeye çalışmaktı. fdsjadfjf gülmeyin.
• Makarena dansı etmeye çalışmaktı.
• Tenefüslerde ''maaykıl ceeeksın maaadonna bir numaraaa koy çuvalaaa salla salla vur duvara'' diye tekerleme söyleyip dans etmekti. Sözler çok saçmaymış yalnız şu an farkettim. Bir numara olan şeyi niye çuvala koyup duvara vurursun yani. :D
• Susam sokağını izlemekti. Elmo loves you. :D
• Turgut Özal'ın öldüğü günü hatırlamaktı.
• Lady Diana'nın öldüğüne şaşırmaktı.
• Burak Kut'un süt halini hatırlamaktı. ''Yaşandı bitti kaygısızca'' şarkısını ezbere bilmekti.
• Televizyona atari bağlayıp Mario, Street fighter, Mortal kombat oynamaktı. Aduket çekmekti.
• Turbo, tipi tip, şıp sevdi gibi sakızların içinden çıkan kağıtları biriktirmekti.
• Inter Star'ın açıldığı zamanı hatırlamaktı. Türkiye'deki ilk özel tv'nin açıldığı zamanı hatırlamaktı yani.
• Arkadaşlarda görülen ışıklı ayakkabıları anne babadan istemek ve aldırmaktı.
• Galatasaray'ın Avrupa kupasını kazandığını görmekti.
• Sütaş sütlerin küçük cam şişelerde olduğu günleri hatırlamaktı.
• Küçük İbo'nun dizisi olduğu günleri bilmekti.
• Meybuz, sulugöz, yumiyum, su tabancası gibi şeyleri bilmekti.
• Körebe, yerden yüksek, yakar top, dansa davet vb. şeyler oynamış olmaktı.
• Arkadaşı arayıp pikaçu sesi çıkarmak ve bununla eğlenebilmekti.
• Hakan Şükür'ün hovardalık zamanlarını hatırlamaktı.
• Parlement'in sunduğu pazar gecesi sinemasını izlemekti. Giriş şarkısına aşık olmaktı.
• Babaannede bulunan gırgırı ve merdaneli çamaşır makinasını görmekti.
• Sınıfta arkaşla sms'le değil de kağıtla haberleşmekti. ''Şşş bunu x'e gönder'' dendiğinde anında ulaştırmaktı.
• İnternet salonunu değil atari salonunu hatırlamaktı.
• Gazetelerin verdiği gemi, uçak zartu zurt maketlerini almaktı.
• Gözler kamaşınca ortaya çıkan renkli şekilcikleri melek sanmaktı. Cidden öyle sanardım.
• Biri kötü bir şey söylediği zaman ''Gümüş ayna!'' diye cevap vermekti.
• Türk pop'unun henüz kirlenmediği zamanları hatırlamaktı.
• Teybin önüne geçerek kuzenlerle röportaj yapmak ve sesi kaydetmekti. Dinlendiğinde kıkır kıkır gülmekti.
• 'N sync'teki JC'ye aşık olmak, Justin Timberlake'in kıvırcık sarı kafalı hallerini hatırlamaktı.
• 90'ların son yılında milenyum bilezikleri gibi saçma sapan şeylerin çıktığını hatırlamaktı.
• Diye gider...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto.
Foto.

EKLEME: Bu yazı burada benden izinsiz kullanılmıştır.

17 lafazan:

Angelica dedi ki...

Ben Ricky Martin'e aşıktım.Bir an sayınca anladım.Saydıklarının hepsi çok eğlenceliydi..Şimdi öyle çizgifilmlerde yok,oyunlarda.Herkes bilgisayar başında.Halbuki "x teyzeeee y aşağıya gelicek miiii" diye bağırması bile çok zevkliydi. :))

Can dedi ki...

90ların basında dogan bırı olarak bunların hepsını bılmek, yaşamak ve sımdıde okumak..

asırı guzel yazmıssın..

Gaia dedi ki...

+19235097437548746532

Çok zevkliydi okumak :). birde benim için bisiklet sürerek özgürlüğmü yaşamaktı :)

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Ben de 90lardan oluyorum :)

Finduilas dedi ki...

Angelica;
Hiçbir şeyleri yokki şimdi çocukların, internet yetiyo sanıyolar ama öyle değil işte. :) Çok şanslıyız.

Can;
:) Teşekkür ederim efenim.

Gaia;
Sahi o da vardı. Bi de patenlerim vardı benim, unuttum onu. :D

Recep Hilmi Tufan;
Şanslı nesilden biri daha. (:

Homo Frigidus dedi ki...

eskiden susam sokağı'nın olduğu saatlerde şimdi seda sayan vb. programlar var. ben okuma yazmayı daha okula başlamadan susam sokağından öğrenmiştim. ingilizceyi de ozmo'dan. artık milletin tek derdi reyting. eğitimi düşünen yok. şimdiki çocuklara acıyorum cidden.

anıl. dedi ki...

Çok mükemmel olmuş :)
özledim o zamanları..

Finduilas dedi ki...

Homo Frigidus;
bence o programlar da bitecek artık. 10 yıla kalmaz tv dönemi biter, herşey internete kayar. bu iyi mi olur kötü mü işte onu kestiremiyorum.

anıl;
ben de çok çok özledim.(:

Lasombra dedi ki...

mimci geldi hanım ^.^

http://lasombracalling.blogspot.com/2009/07/my-life-according-to-emilie-autumn-mim.html

Lasombra dedi ki...

bi de "ne yemek çıktı ninca töörtıls ne yemek çıktı ninca töörtıls" demekti şarkıyı anlamadığın için :D

Finduilas dedi ki...

teşkür ettim!^^

ahah evet öyle bi şeyler de vardı :D

magna peccatrix dedi ki...

gerçekten duygulandım.

keşke o günlere geri dönebilsek.

Finduilas dedi ki...

ne güzel olurdu..

Zero dedi ki...

95'e çok sitemli gördüm sizi... :) Hoş ben de sitemliyim 95'e :)) Ayrıca çok güzel yazmışsınız ve tam detaylarıyla yazmışsınız, şu internette dolaşan "en bilindik liste" bile sizinkinin yanında hiç kalır... Çok duygulandım okurken :) Çok teşekkür ederim :) Bu arada aynı duyguları paylaşıyoruz 2000 ve sonrasını ben de sevmiyorum her şey eskilerde vardı veya ben çok "eski" ruhluyum :)

Zero dedi ki...

Bir arkadaş "İngilizce'yi Ozmo'dan öğrendim" diyor da, ayyy ne çok izlerdim Ozmo'yu :) Sabah Gazetesi o zamanlar Ozmo ile bir "patlama" yaşamıştı :)
Çok özlüyorum Ozmo'lu günleri... :(

Finduilas dedi ki...

Zero senin yorumun da beni çok mutlu etti. Ben de sana teşekkür ederim. (:

SirEvo dedi ki...

209 üyesi var bide, şaka gibi diyorum sadece...

 
Tuşların Tıkırtısı: 90'lardan kalanlar...
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.