23 Aralık 2010

Yalakama (Güney Afrika'da bir ülke)

Hani şu birilerini savunanları hemen ''yalaka'' diye yaftalayanlar var ya, acaba onlar kendilerini savunanlara da ''ya bi sus! bana yalakalık yapma'' diye laf yapıştırıyorlar mı?

Yani insan ister istemez herkese bu yaftayı yapıştıranların kendilerini savunanlara da ''yalaka'' deyip demediğini merak ediyor. Eğer öyle diyorlarsa ben onların alınlarından öperim arkadaş, ''Haklısın'' derim, ''Tabii, zaten senin gibi düşündüğünü söyleyenlerin hepsi sana yalakalık yapıyor, ya ne olacağıdı?!'' derim. Ama öyle dediklerini pek sanmıyorum.

''Bana dokunmayan yılan bin yaşasın'' deyip köşeye sinilmesi gerek bu arkadaşların ''yalaka'' dediklerinden olmamak için, en iyisi değil mi? Evet  en iyisi. Ne de olsa milli ideolojimiz olmuş bu ''bana dokumayan yılan bin yaşasıncılık'' , kimse bize 'yalaka' demesin de ne olursa olsun. Yaşarız biz mis gibi, zaten yılan da dokunmuyormuş.

8 lafazan:

Sycorox dedi ki...

Hakikaten çok saçmalaşmaya başladı bu durum ya, sevdiğin birini savunmak neden yalakalık oluyormuş ki?
Bu olayları çok takip edemedim, sonradan okudum ve şaşkın kaldım resmen. Ki başroldeki suçlayan kişi zamanında suçladıklarını destekliyordu, yanlarındaydı.
Ama suç tabi kitap çıkarmak, başarılı olmak falan. Millet olarak huyumuzdur hemen taşlarız.

Ayrıca kendine destek çıkanlara "hah ya benim gibi düşünenler varmış" diyerekten arka çıkıyordur muhtemelen. Yalaka demediğine eminim :)

Glamdring dedi ki...

O kadar haklısın ki.
Maalesef zihniyetleri bu.
Eleştiri denen kurumdan bihaber olacak kadar zavallılar.
Olumlu eleştiriyi "yalakalık", olumsuz eleştiriyi "komplekslilik, hasetlik" olarak algılıyorlar.
Kendileri böyle yaşıyor, böyle soluk alıyor çünkü. Överken "bu bana lazım olur, gözüne sevimli görüneyim" kaygısı, yererken "başıma bela olur, dur şunun bir ayağını kaydırayım" endişesi taşıyorlar.
Tüm sözleri hesap kitap, tüm lafları kişisel.
Yazık kere yazık.

Böylelerini hiç muhattap almamak, rastladığın yerde ardına bakmadan kaçmak lazım.

roman yazarı dedi ki...

hayır, hayır!

Finduilas dedi ki...

Sycorox;
Dediğin konuyla ilgili yazmamıştım aslında ama evet orada da oldu bu 'yalakalık' durumu maalesef. Kötü oldu öyle olması.

Glamdring;
Uzun uzun yazdığın yorumları özlemişim. (:

roman yazarı;
Evet, hayır. (:

Sycorox dedi ki...

Hımm ben o konuyla ilgili sanmıştım, yalaka blogcular gibisinden tabirler dönüyor ortalarda.
Neyse o konuda fazla uzamaz umarım.

Finduilas dedi ki...

Umarım o konu iyice çirkinleşmeden biter. Bitsin hatta.

French Oje dedi ki...

findu, ellerine sağlık gerçekten benim de düşündüğüm bişeyi yazmışsın. iyi bişeyi destekleyen yalaka, kötü bişeyi destekleyen doğrucu oluyor. var mı öyle bi dünya allasen? gerizekalıların dünyası mı orası?

sycorox, ne tatlısın. öperim.

Finduilas dedi ki...

Gerizekalıların dünyası mı bilemem de, çok saçma bi dünya olduğu kesin. (:

 
Tuşların Tıkırtısı: Yalakama (Güney Afrika'da bir ülke)
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.