28 Nisan 2012

Tarihi bir mekan olarak internet kafe

Bazen geçmişi yâd etmek için internet kafeye gider, bağıra çağıra oyun oynayan çocukları, kulaklığı takıp Kurtlar Vadisi izleyen abileri, yandakinin monitörünü sinsice dikizleyen insanları izler, hüzünlenirim...

Peh peh cümleye bak, yalana bak, geçmişi yâd etmek için gidermişmiş. Lâf. Gayet de evdeki nuh nebî’den kalma yazıcım bozulduğu ve bir şeyin çıktısını almam gerektiği için geçen gün uzun bir aradan sonra internet kafeye gittim. Hesapta geçmişe gitmek yoktu –nasıl olsun?- , tek isteğim o çıktıyı aldıktan sonra kafede çalışan çocuğa dönüp ‘’Borcum ne kadar ahpap?’’ demek ve o lanet olası kokmuş yerden (amerikan filmi yan etkileri) çıkmaktı. Lâkin benim hesapta öyle bir şey olmasa da, internet kafeye ne zaman adım atsam zaten zaman makinesiyle geçmişe gitmiş gibi oluyorum.

Şöyle ki, 5 yıl önceki tipler hep orada; birbirlerine bağırarak oyun oynayan çocuklar, mikrofonlu tozlu kulaklığı takan 243. kişi olmaya hak kazanarak Kurtlar Vadisi bölümü izleyen abiler, okuldan yeni çıkmış sırt çantalı liseliler, sonra sinir bozucu ‘’internet kafe müziği’’ vs. Yalnız şunu farkettim; eskiden internet kafelerde hep liseliler olurdu ve o liseliler o zaman Counter, Half Life falan oynardı, şimdi ilkokul bebeleri doluşmuş, bunlar da halk arasında bilinen adıyla KINAYT, yani Knight Online oynuyor. Oynarken de etraftaki insanların kulaklarının pasını silmeyi elbette ki ihmal etmiyorlar, canlarım. Bir de koca monitörlerden LCD’lere dönüş olmuş. Bu birkaç değişiklik haricinde internet kafeler tam bir Türkiye’nin “Erken Dönem İnternetliler”i için nostalji mekanı değil mi şimdi? Bayağı turist falan gezdirilebilir oralarda bence, “Bak coni biz birkaç sene önce bu insanlardan biriydik, sonra evrim geçirdik hep” gibi şeyler söylenerek o erken dönem internetlilerin nasıl türler oldukları açıklanabilir.

Yalnız kendimi orada o kadar geçmişe gitmiş gibi hissetmişim ki yemin ederim –şaka değil- bir an monitördeki yansımama bakıp üstümü başımı kontrol ettim. Hani lise üniforması giymiş halimle miyim, kravatım falan var mı, efendime söyleyeyim saçlarım at kuyruğu şeklinde toplanmış da suratım tabak gibi ortaya çıkmış mı diye baktım monitörden kendime.Neyse ki sonra ekranda turuncu sinyal veren msn konuşma penceresinin olmadığını görünce rahatladım ve “Finduylas hâlâ şimdiki zamandasın, yani sene 2012, aylardan Nisan, günlerden... neyse gün önemli değil. Şey yapma fazla. Hem çok film izleme lan, iyice kafayı yedin, saçma saçma şeyler kurup duruyorsun yine” diyerek kendimi paylama fırsatını yine kaçırmadım.

Sözün özü diyorum ki internet kafeler mühim, onları koruyalım. Onlar da bir nevi tarihi mekan, erken dönem internet çağı hep oralarda yaşandı, önemli yani o bakımdan. Hem benim gibi evdeki yazıcınız bozulunca veya internetiniz kesilince hep lazım oluyor o kafeler, evet. Koruyun onları.

17 lafazan:

A.Grace dedi ki...

geçenlerde cocuklugumu geçirdiğim internet kafenin şimdi çeyizci olarak işletildiğini gördüm..bi üzüldüm,duygulandım.bu yazı da yaramı deşti birazcık:)

Kısaca Fd dedi ki...

eycofcular.. Kantırcılar.. Kırmızı catı.. Polisteyşın.. Bomba kurmuş.. Doğduğumuz yerdeler..

Sycorox dedi ki...

racon olan küfürleri de eklemek lazım, hey gidi ya :))

erim dedi ki...

internet cafenin tadı başkadır.sık sık uğramalı

Finduilas dedi ki...

A.Grace;
İnternet kafeyi çeyizciye çevirmek de ilginç olmuş.(:

Kısaca Fd;
Eheh işte, nerden nereye.

Syco;
(:

erim;
Evet, geçmişimizi unutmamalıyız. skfjsdj

zeys dedi ki...

gecen gun lazım oldu ınternet kafe ara ara bulamadm :(
bu arada blogunuzu yenı kesfettım, takıpteyım, benımkıne de beklerım..Sevgıler :)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Pingocuk dedi ki...

cok eglendim ya hahah
:))

Finduilas dedi ki...

zeys;
Hayret internet kafe her yerde de bulunur aslında ya eheh. Hoşgeldiniz efenim. (.

Pingocuk;
Ne güzel olmuş.(:

Zombi dedi ki...

çok doğru valla :D

KIZILGIN (Selnur Güneş) dedi ki...

oha şimdi fark ettim kaç senedir internet kafelerden bi haber yaşıyorum. benciliz işte ya, eve internet geldi mi nasıl da satışa geçmişiz. kljsdasd

Larien Ancalime dedi ki...

dshgfadsdsdadgfad KINAYT diyorum sadece afasdgfdafgdsadgf

Durumumyok dedi ki...

Durumum olsa kantır yapıcam ama.Malum.

http://durumumyok.blogspot.com/

Travis dedi ki...

omrumun yarisini yemistir bu yerler

Travis dedi ki...

yasasin talk talk.. pardon tenet

Follow_me dedi ki...

internet cafe kültürüm pek yok bir kere gitmiştim çıktı almak için. Bende bloğuma beklerim.
Görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

Finduilas dedi ki...

İNTERNET KAFELER ÖLÜMSÜZDÜR ARKADAŞLAR LÜTFEN BU BİLGİYİ HIZLICA YAYALIM.

TEŞEKKÜRLER HEPİNİZE. fdshfjd

Mia Wallace dedi ki...

bi kere internet cafeye gitmiştim o da erkek kardeşimi eve getirmek için :D

 
Tuşların Tıkırtısı: Tarihi bir mekan olarak internet kafe
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.