23 Ekim 2013

Konuşuyorum.

 Biraz seninle konuşalım.

 Burası sanırım en uzun süredir ikamet ettiğim yerlerden biri. Yan taraftaki "zaman makinesi"ne göre 5 yıl olmuş buraya geleli.  Az önce o zaman makinesini karıştırdım ve yazdığım bir iki şeyi -rastgele- okudum  ve sonra gözümü kısıp içimden çığlık atarak kendi kendime “Hayır bunu yazmış olamam!” dedim. 

Genelde bunu yaparım, yani geçmişte yaptığım bir saçmalığı hatırlayıp “HAYIR BUNU DEMEMİŞTİM DİMİ YA YAPMAMIŞTIM  HERHALDE BUNU YANLIŞ HATIRLIYORUM??” diye içimden  kendi kendime bağırıp o anı silmeye çalışmayı. En nefret ettiğim anı hatırlama durumlarından biri, hayır neden o kadar güzel şey varken gidip dandik bir anını hatırlarsın? Sana soruyormuşum gibi oldu, hmm  olsun, sana da oluyordur. Soruyorum evet bunu okuyan arkadaşım, neden gidip en güzel anılar arasından dandik anını hatırlıyorsun?

 Bir de böyle rezil anıları genelde en hatırlamamam gereken zamanlarda hatırlıyorum ben. Mesela  yastığa kafamı koymuşum  tam uykuya dalacağım,  kafamda bir şey beliriyor ... beliriyor... belirmeye devam ediyor... belirme tamamlanınca  gözlerimi  birden açıyorum  ve “REZALET  OF NEDEN ÖYLE BİR ŞEY YAPMIŞIM?” derken buluyorum kendimi.  O an dünyanın en iğrenç yaratığıyım, çirkin, pis kokulu, küflü ekmek suratlı orklardan bile daha iğrenç biriyim. Ama sonra, taş çatlasın 2-3 dakika sonra, o iğrenç hissetme ve kendi kendine içinden bağırma olayı gidiyor. O kadar kısa süre içinde o kadar şey hatırlamak ve üstüne üstlük kendi kendine sinir olmak falan müthiş şeyler değil mi? Bence müthiş, müthiş olan rezil anı hatırlamak değil tabii ki, olayın oluşu genel olarak müthiş.  

*Geçmişte buraya yazdığım bir şeyi okuyup kendime sinir olmamdan konuyu buraya getirmem de müthiş oldu gerçekten, neyse arada buraya gelip böyle konuşucam/yazıcam sanırım. 

(Kendime ve bunu  okuyana not: O aniden gelen rezillik anılarını muhtemelen senden başka pek kimse hatırlamıyor.)

13 lafazan:

gzde uzun dedi ki...

O rastgele okduğun postu merak ettim şahsen :))
http://theclumsywriter.blogspot.com/

Elif Sekmen dedi ki...

Daha once yazdigin rezil seyleri yazmamis olsaydin, bu yaziyi da yazamazdin. Daha once yaptigin rezil seyleri yapmasaydin onlarin rezil oldugunu dusunen bir "sen" de olmazdin. Rezillik iyidir... DE ben simdi bu yorumu yaparken niye "rezil olmam" umarim diye endise ediyorum, iste onu pek bilemiyorum :)

Finduilas dedi ki...

gzde uzun;
:) o bende saklı.

Elif Sekmek;
Haklısın. Ama o endişe hali hep var işte, hatta yorumunun sonlarına doğru sana da uğramış eheh ^^

Elif Sekmen dedi ki...

Heyecan, uzuntu gibi bi duygu bu rezil olma endisesi iste. Atsan ataman, satsan sataman. Yasa gitsin en iyisi :)

hamdi vizyonuyok dedi ki...

hala mı tıkır tıkır maşalla

cahal dedi ki...

yüzündeki tüm hücreler çığlık atar adamın o lanet anlarda. beynin gerilir yemin ediyorum, fenadır.

Glamdring dedi ki...

Benim de hislerime güzelce tercüman olmuşsun ki bu kadar olur sevgili Finduilas. O mahçubiyet dolu hatırlamalar durağına ben de o kadar çok uğruyorum ki. "Ya o çamı nasıl devirmişim, o salaklığı nasıl yapmışım, o budalalığı eylemekten nasıl çekinmemişim" diye diye yiyip bitirdiğim çoktur kendimi. Hatta "ama olsun ya her insan bir parça dangalaktır" tadında kendimi az teskin etmeye çalışmadım.
Hele yazdığı yazıları beğenmeyip, yazdıklarından feci utanç duyma mevzuunda arşa ulaşmışlığım dahi mevcut.

Hülasası; yalnız değilsin.

Bi' de, daha sık yaz. Ben asker halimle üç beş bi' şey denkleştirip yazıyorum, sen de lütfen.

KIZILGIN (Selnur Güneş) dedi ki...

genelinin nedeni nedir bilmem ama benim nedenim adam akıllı anılarımın olmayışından sanırım. düşünüyorum,, bakınıyorum. öyle saçma salak şeylere üzülüp tasalanmışım, öyle gereksiz sıfatlarla boş vakitler harcamışım ki niye yazmaya ağlamaya dertlenmeye değer bulmuşum diye kendime kızıyorum.
güzel anılar biriktirmeli insan kendine.
benim ömrümse bunun üzerine kurulu hatalarda dopdolu.
bu yüzden her anı hatırlamamalı, kaydetmemeli, düşünmemeli. asla hatırlamak dahi istemeyeceğim, beynimin iiçinde boş yere yer kaplayan öyle çok şey var ki. hepimizde var. dediğim gibi güzel anlar biriktirmeli.
herkes yapmalı. üzüntüler dahi olsa bunlara değer olmalı.
rezilliklere gelince, boş versene ya.
dediğin gibi,
zaten bir tek sen hatırlıyorsun onları.

Çiseler dedi ki...

Rezil olmak bazen özgüven artırmanın en iyi yoludur. İnsanlar sana saçmalıyor gözüyle bakarken sen içinde merak ettiğin dışa vurmak istediğin her şeyi söylemişsindir. Başkalarını umursamadığın sürece de hepsinden daha özgürsündür. Rezil olmamak için insanların özgürlüklerini kısıtlaması vaahim bir durum. ( Genelde ben de bu kısımda olduğum halde bu cümleyi kurabiliyorum hayret )

Mommyslifetime dedi ki...

Rezil olmak diye bişey yok bence. Tecrübe hepsi hayat tecrübesi
mommyslifetime.blogspot.com

Hayatım Kitap dedi ki...

iyidir bu duyygu geçmişe şöle bir bakmak nelere gereksiz üzülmüşüz nelere takılmışız görmek çok başka bir duygudur

kanalların yayın akışı dedi ki...

güzel yazı

hanifee dedi ki...

6 yıl olmuş meğer,o zamanlar okuduğum son yazını hatırlıyorum sanki,bir öğretmenin yaptığın keki sevmişti ve sen iyi bir yol izleyerek yapmamıştın keki =) bendeki en garip anın bu.

 
Tuşların Tıkırtısı: Konuşuyorum.
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.