20 Haziran 2010

Ergenlik tripleri

Herkesin bir ara içinde bulunduğu ergenliği dönemlere ayırmaca.

''Ne oluyo !?'' dönemi:
Bu dönemde ortaya çıkan değişikliklerinden ötürü kişinin kendine yabancılaşmaya başlaması ve bir süre sonra aynaya baktığında ''Bana noluyo böyle!?'' diyerek ağlaması kaçınılmazdır. Bu dönemde sakin olunmalı; sivilceler her görüldüğü yerde sıkılmamalıdır. Ne demiş ünlü düşünür Ebru Gündeş; ''Aksi halde portakal kabuğu görünümlü bir surata 'Melaba!' demek Allah'ın bir lütfudur gözlerinin nurudur.''

● ''Kimim ben?!'' dönemi:
Aynaya her baktığında kendinden farklı birini gören evlâdımız, kimlik arayışına çıkar. Özenir, bezenir, türlü türlü gezinir. Gollum'un da dediği gibi ''Her şey kısmet.''

● ''Metalciyim ben yeaaa...'' dönemi:Kimlik arayışı gezisi esnasında ergenimizin karşısına pek çok alternatif çıkar. Bunlardan bazıları; metalci olmak, gothic olmak, emo olmak, clubber/tikky olmak ve apaçi olmaktır.

Metalci olmayı seçen ergenin yaptıklarını ele alalım;
Metalci genç siyahtan başka renk nedir bilmez, pembeden nefret eder, pembenin Allah belasını versindir. Metalden başka müzik dinlemez, dinleyenleri de kendi haline bırakmaz küfürler yağdırır; Onlar zevksizdir, pop müzik dinleyenler gerizekâlıdır, arabesk dinleyenler maldır, elektronik müzik; müzik değildir. Bunların hepsi ''Metalciyim ben yeaa'' genci için berbat şeylerdir, metal en iyidir, metal en güzeldir, alayına metaldir.

● ''Her şeye muhalefetim'' dönemi: Her şeye muhalefet olunur bu dönemde, en alakasız şeylere bile. Hatta kimi çevreler bu yüzden bir dönem Deniz Baykal'ın ergenlik dönemine giriş yaptığını bile düşünmüştür. Her boka muhalefetimci gençler genelde şu cümleyi kurarken görülebilir;
- Anne ben herşeyi biliyorum tamam mı! Hayatın anlamını çözdüm! Bana bir şey anlatmaya çalışma, ben büyüdüm yaaa yeter artık!! Zaten kimse beni anlamıyor. *saçma sapan bağır çağır, zavallı kadını ne yapacağını şaşırt, saçını başını yol, ağla,  saçını kes*

● ''Ne yapmışım ben ya?'' dönemi:İşte bu dönem, normale dönüş dönemidir. Ergenlikten çıkılmış, normal yaşam formuna dönüş yapılmıştır. Kişi eskiden yaptığı şeyleri hatırlayınca kendinden utanır, pişman olur ama buna rağmen güler. Çünkü ergenlik gerçekten komiktir, içindeyken öyle gözükmez evet, ama oradan dışarı çıkınca anlaşılır ne kadar komik olduğu.

14 lafazan:

Mrs. Baros dedi ki...

Metalci görünümlü olup pop müzik dinleyenler de çıkıyor arada, merhaba.

leblebi dedi ki...

deniz baykal bence o dönemde takılı kalmış :P

grace aldrin dedi ki...

en harikası metalcilik dönemidir bence.birsürü makyaj yapmayı bilmeyen gözü kapkara kız sürüsü dolanıyor ortada :)

hippilazman dedi ki...

uhsuhs süper olmuş valla =)

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

gülmekten öldüm be.
hele deniz baykal kısmı harikaydı.
ben çıktım o çıkamadı ergenlikten.

StummScream dedi ki...

Ben ergenlikten öncede metal dinleyicisiydim. Ergenlikten sonra da metal dinliyorum. Hep metal dinledim... =))

Naz. dedi ki...

Gollumun ''herşey kısmet'' dediği gözümün önüne geldi yarıldım ahaha

Finduilas dedi ki...

Mrs. Baros;
Eheh olur öyle.

leblebi;
Kesin. (:

grace aldrin;
Merhaba, ben de onlardandım birkaç sene evvel. :P

hippilazman;
Teşekkür ederim. (:

Finduilas dedi ki...

Larien Beyinütüleyen;
Deniz Baykal'ı kendi haline bıraktık artık, şükür.

StummScream;
Güzel. (: Başka güzel müzikler de var ama dinlemeye değer.

Naz;
Gollum'un önüne yüzüğü koy o saatten sonra herşeyi der, kısmet de der hayırlısı da der, herşey mümkün.

wimparella dedi ki...

keşke bu dönemler ergenlikte kalsa be ya ama bu verdiğin örneklerin türevleri çokça çıkmakta karşımıza kaç yaşına gelmiş adamlarda :D

Finduilas dedi ki...

wimparella;
Var öyleleri maalesef, gecikmiş ergenliktir belki. :P

MeltemDemirel dedi ki...

tabii birde, her ne kadar bu dönemlerden geçmiş olsalar bile inkar edenler var. onları da tanıyalım.

Finduilas dedi ki...

Onlar daha kendilerini tanımıyorsa ben de onları tanımam. Lütfen ama.

Omar Welliron dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
 
Tuşların Tıkırtısı: Ergenlik tripleri
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.