29 Ağustos 2010

ECE ÇİKOLATA VAR MI ?!

Şu duygu sömürüsü kokan bayram reklamları da olmasa herhalde ''o eski bayramlar''ın nasıl şeyler olduğunu unutacağım. Hatta o reklamları kaydedip yaşlanınca ''Bakın yavrularım eski -öksürükler- ... eski bayramlar işte böyleydi.'' diyerek torunlarıma göstermeyi planlıyorum.

Ben o reklamlardaki bayramda toplaşan aile ortamını herhalde en son bir 5 sene önce görmüştüm. Ne var peki bu reklamlarda?

Anlatayım... Dedeler, nineler, sinsi sinsi para almayı bekleyen velet torunlar, dedeler kaç para verecek diye arkadan bakan ebeveynler, artık bitse de gitsek diye bekleyen gençler.

Tabii reklamlarda oradaki aile bireylerinin bu yönlerini göstermiyorlar ama biz biliyoruz değil mi gençler? Hadi ben biliyorum diyeyim en azından.

Yaşlılar misafirlerin gelmesini, küçük torunlar yaşlılardan gelecek bayram harçlığını, ebeveynler yaşlılara ''Ehe bayram ya hani bugün, biz ziyarete geldik, sırf bayram olduğundan değil aslında hep geliyoruz bilirsiniz. Naber?'' der gibi görünmeyi, gençler de içlerinden ''eee zaten büyüdük diye harçlık da vermiyorlar bari 5-10 dk otursak da gitsek... pff neyse yalandan sırıtayım da şirin gözükeyim ^-^ '' deyip mış gibi gözükmeyi beklerler bu zamanda.

Yani artık aslında herkes -çocukları ve yaşlıları bir kenara koyarsak- eskilerden farklı olarak ''mış gibi'' gözükür bayramlarda, ''mış gibi'' gözükmeyi sevmeyen kişiler de bu yüzden soğur bayramlardan, bu kişiler her şeyin olduğu gibi bayramların da çocukken en güzel olduğunu düşünürler, duygu sömürüsü kokan bayram reklamlarını izlerken bir taraftan da böyle bir şey yazan cins tipler bulunur işte aralarında. Napacaksınız, kısmet.

12 lafazan:

simeranyam dedi ki...

şimdi kapitalist dünyanın yansıması dicem olmayacak :)

Adsız dedi ki...

yazıdaki şirin gözükeyim diye gülen genç benim :))

Nina dedi ki...

Güzel değinmişsin, kolpacılığın diz boyu olduğu, yalanlarla bezeli zihniyetten hakikaten tiksiniyorum.
Zaten artık kimse harçlık vermiyor, boşversene :)

!reDanDark! dedi ki...

Ben Ece Çikolata istiyorum evet bir tane de bana kapsana:)

Simsponge dedi ki...

Bence resimdeki sensin.

bi dost dedi ki...

ya ben bayrama o gençler gibi bakmıyorum. böyle kocaman aile, toplluluk falan güzel gelmiştir bana hep.. sevdiklerimle bayram geçirmeyi yaşına bakmaksızın severim. ama şeyi sevmiyorum, bayram demek mutfaktan çıkamamak demek olabiliyo çoğu zaman, sürekli bi tabak hazırlıyon falan o saçma :P

Glamdring dedi ki...

Bir havaalanı.
Her yer karla kaplı.
Fakat acayip olaylar oluyor. Bir grup terörist havaalanının kontrolünü eline geçiriyor.
Kan gövdeyi götürüyor.
Sonra her şey tatlıya bağlanıyor. Kötüler hak ettikleri yere cehenneme postalanıyor. İyiler de kaldıkları yerden devam ediyor. Yaşanabilecek devasa bir faciayı önleyen Bruce Willis'te karısını koluna takıp, havaalanından ayrılıyor.
Trafik karmakarışık.
Bruce'un surat darmadağın, her bir tarafı yara bere içinde.
Tek kelimeyle kabus gibi bir gece geçiriyor.
Ama suratında kocaman, salak bir sırıtış var.
Çünkü o gece Noel.

Yabancılardaki bu çok içten, çok samimi, çok sihirli "noel ruhuna" oldum olası gıpta etmişimdir.
Ben de ne yazık ki bir "bayram ruhu" hiçbir zaman olmadı. Minik bir veletken bayramların benim için tek anlamı kendime yeni oyuncaklar almamı sağlayacak "para" idi. Yaş kemale erip büyüdüğümdeyse, ayda yılda bir görüştüğümüz akrabalarla kolpa yakınlık çabalarına giriştiğimiz bir angarya oldu çıktı.

balkon dedi ki...

tek benim sanıyodum böyle düşünen

Finduilas dedi ki...

simeranyam;
Reklamların ondan zaten. (:

Adsız;
Ben de o'yum. ^.^

Nina;
Harçlık bitince bayram da bitmiş sayıldı. (.

!reDanDark!;
Tamam bekle hele. ^.

Finduilas dedi ki...

Simsponge;
Değilim tabii ki. :D

bi dost;
Senin gibi gençlerimiz az kaldı bido, sen çok iyi bi insansın. :P

Glamdring;
Aynen öyle.

balkon;
Değilsin.

wimparella dedi ki...

evet o resmin arka planını biiliyoruz biz :P ama öyle satmaz o reklam. işi bilcen işe de gitcen

Finduilas dedi ki...

Bi reklamcı da arka planını ele alıp yapsa şu bayram reklamlarını. Güzel olurdu bence. :p

 
Tuşların Tıkırtısı: ECE ÇİKOLATA VAR MI ?!
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.