14 Ağustos 2010

Zımbırtılar

Önsöz diye bir şey var: Aşağıya yazılacak şeyler çocukluğumun bir dönemini kaplamış zımbırtılar olmakla beraber, buraya yazmak istememin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Hava çok sıcak, ondan hep.

Şangır şungur adam: Ne zaman çayın şekerini sesli sesli karıştıran birini görsem bu adam gelir aklıma. Evimizin karşısında otururdu bu adam. Hep balkonunda, bardağın içindeki çayın şekerini şangır şungur deşer gibi karıştırırken görürdüm. Bütün mahalle duyardı bu çay karıştırma sesini, sonra da adı şangır şungur adam kaldı işte böyle. Kalbimde yaşıyorsun şangır şungur adam. Efsanemsin.

Topuklu ayakkabı: 5-6 yaşındayken annemin beyaz topuklu ayakkabılarını giymemle adım atmamın saniyesinde yere kapaklanmam bir olmuş; suratım, kollarım, bacaklarım yara bere içinde kalmıştı. İşte o zamandan beri topuklu ayakkabı nedir bilmem, o topuklardan korkarım umarsızca.

Ay ''dede'': Ben bu adamla konuşurdum hep küçükken, beni duyduğunu sanardım ve o yüzden her şeyi ona anlatırdım. Adam dediğim de işte, Ay. Gökyüzündeki Ay. Böyle bir manyaktım evet.

Merdaneli çamaşır makinası: Babaannemlerin evindeydik, içerden gelen gürültülü sesi merak etmiş, o ses çıkaran şeyin de daha önce hiç görmediğim bir mekanizmaya ait olduğunu görmüştüm. Görmez olaydım. Neyse, sonra ''Acaba şu dönen şeyler ne ola?'' diyerek makinaya yaklaştım, o yaklaşma ânımla dönen merdanelerin alnımı kapıp haşat etme anı aynı zamana denk geliyor efendiler. İşte o günden sonra alnımda hep bu olayın küçük izini taşırım, âdeta bir Harry Potter'ım. (hiç merdaneli çamaşır makinası görmediysen tıkla)

Çubuk kraker: Çubuk kraker ama sor bi' nasıl çubuk kraker. Çamaşır suyuna batırılmış çubuk kraker. Evet efendim. Banyodaki leğenin içindeki sıvıyı su sanmış, elimdeki çubuk krakeri ona bandırmış ve sonra o çamaşır sulu krakeri afiyetle yemiştim. O sıvının su değil de çamaşır suyu olduğunu sonradan öğrendim. Naber? Ben mi? Hâlâ hayattayım.

Sinek boyamaca: Suluboyayla top ağaçlar, m şeklinde martılar, dumanı tüten evler yaparken önüme karasinek konmuştu, ben o zamanlar en sevdiğim renk olan pembeyi o sineğin üzerinde görmek istemiş ve boyamıştım. O zamanlar etrafta pembe bir karasinek gördüyseniz onu ben boyamıştım işte, hayat ne acayip değil mi cezmi?

Bu şimdi bir mim olacak, mimleyeceğim kişiler de çocukluklarından akıllarında kalan şeyleri böyle maddeleyerek yazacak. Yazmasalar da kabülümüz.

Mimlendiniz;
Mrs. Baros
A. Nur
bi dost
Pippi Haşmet

16 lafazan:

stickman dedi ki...

sen ne çok badireler atlatmışın böyle. şu an hayatta olman büyük mucize. merdaneli makineyle anlını nasıl yaraladığı çözebilmiş değilim ama anlatırken minik parmağını kaptıracak kesin diye okuyodum. parmağını kaptırmaktansa anlından yaralanmana sevindim. ve saadettin teksoy'un sarı montunu kargoyla yolladım sana. bi kaç güne gelir.

anoniminizm dedi ki...

aynı yerde mi oturuyorduk acaba diye düşünmedim değil, ben de hatırlıyorum öyle sesli çay karıştıran amca.

öküz dedi ki...

Hahaa:))

Harika olmuş; ellerine sağlık..

incredo dedi ki...

mükemmel! =)
o çubuk kraker ve pembeli sinek beni benden aldı =)
tşk.ederim.çok eğlenceliydi ;)

pippi haşmet dedi ki...

ayt tam ne güzelmiş bu konu derken bunun bir mim olduğunu görmek eheh. :) züpersin :*

Mrs. Baros dedi ki...

Yazdım bileee (:

C3Moi dedi ki...

sinek boyamayı deniycem...

Sirius dedi ki...

çubuk krakeri neden suya batırmak istedin peki ben daha ordayım:)

bi dost dedi ki...

sen mime beni sonradan mı ekledin ya? ben bu yazıya bakmıştım amakendimi görmemiştim gibi hatırladım. ah bu ben ah :P

merdaneli çamaşır makinesi bizde de vardı, eğlenceli bişeydi:) ben senin kadar deli değildim ama :P

bi de, sinek boyanır mı nan :D:D

a.nur... dedi ki...

Çok güzel mimmiş.
sevdim ki:)

Finduilas dedi ki...

stickman;
mont bana ulaştı, odama astım bekletiyorum. ne diye bekletiyorum belli değil. allah razı olsun stickman kardeş.

anoniminizm;
olabilir, herşey mümkün.

öküz;
afiyet olsun efem.

incredo;
ne demeek. (:

Finduilas dedi ki...

pippi haşmet;
sen pek mim yazmazsın ama yolladım bi ihtimal. :P

Mrs. Baros;
oğ ye.

C3Moi;
ölmeden önce yapılması gereken şeyler vol54634

Finduilas dedi ki...

Sirius;
ah bi bilsem, çay bulamayınca gidip oraya batırmışım galiba. çocukluk ne acayip. (:

bi dost;
hıı sonradan ekledim, unutmuşum seni yazmayı da ondan.

ben boyarım sinek, çok iyi güzel boyarım. :P

a.nur;
oley (:

Kısaca Fd dedi ki...

şangır şungur adam her ağzına yudumdan sonra konuşurken bir kez de olsa karıştırmak gibi anlamsız bir alışkanlık edinmiş miydi?

ben çok ciddiye alırdım o adamı.şimdi gülüp geçtiğim bu adama bizimkiler nasıl inanmıştı ki beraber izlerdik onu hala anlayabilmiş değilim.koca koca insanlar Allahım yarebbim.

topuklu ayakkabı ile kadınlar kandırılıyor.erkekler uzaktan sinsi sinsi gülüyor bu halinize.kadınlar oyuna gelmeyin.işkence aletidir topuklu.

ay dede.evet.babamla dışarda yatardık.yatma sırasını da kardeşimle kura çekerek belirlerdik.ay dede ve yıldızlar hep muhabbetimizin konusu olmuştur.Ahhhh ahhh nerde o günler.


ben o merdaneyle ekmek açılabileceğini düşünürüm.neden olmasın.olur.


çubuk krakeri hiç çamaşır suyu lie yemedim ama ülker olanının dibindeki tuz çok harikadır.bi kre küçükkene annemler yokken evde ben elime yüzüme her tarafıma mintak sürmüşüm.babam da gelmiş görünce alıp evin önündeki tulumbanın önüne koymuş.basmış tulumbaya ben köpürdükçe köpürmüşüm.ben de hayattayım .valla.

sinek boyama mı ? iyimiş.ben sineklerin mavi olduğunu düşünürüm.neden sihay gibiler ki ama.o değil de çok karınca sinek atmıştım örümcek ağına.örümceğin onu mumyalamasını ilgiyle izlerdim.kırmızı karıncalara da gavur karınca der kurban olarak onları tercih ederdim.

:) bitti.

Finduilas dedi ki...

seninkiler de iyiymiş (:

G:)rkan dedi ki...

kahrolsun merdaneli çamaşır makinesi faşizmi!

dünyanın en tırt sloganı yarışmasına katılıyorum. oylarınızla bana destek verirseniz türkiye nin adını daha çok platformda duyacağımıza eminim.

 
Tuşların Tıkırtısı: Zımbırtılar
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.