15 Kasım 2011

''Sende kız msn'i var mı ?''

Msn'e 41564654 gündür girmediğimi düşününce, msn'i ilk keşfettiğim zaman aklıma geldi.

Eveeet... Sene 2004, eve adsl yeni bağlanmış, ama tabii adsl bağlı olmadan önce robotik sesler eşliğinde 146'dan gizli gizli internete girme maceralarım da var... Ve o maceralar sonucunda, ay sonunda eve telefon faturası yerine ''telefon direği'' gelme durumları da mevcuttu ki, o kısımlar nasıl komik anlatamam. Veya anlatırım ya, o başka bir posta kalsın.

Neyse, msn diyordum... İşte adsl yeni bağlanmış, o dönem tam bir ergenim, liseye gidiyorum ve sınıfta ''Şş sen beni msn'e ekledin mi?'' ile başlayan diyaloglardan geçilmiyor. Ben ''Evet msn hı hı msn'' diye ezik ezik dolanıyorum ama msn'in ne olduğu hakkında bir fikrim yok. Konuşulanlara salak salak ''Aa öyle mi! Bak sen naağcayipmiş ya!'' gibi klişeler ekliyorum. Sonra bir gece canıma tak etti. Bilgisayar manyağı bir arkadaş vardı; günde 2 lt cola tüketme yetisine sahip, birilerinin adreslerini hacklemekle sınıfta ünlenmiş. Ona mesaj attım; ''Ya ben msn'e girmek istiyorum, nasıl yapacaz?'' diye, o da anlattı. Yükledim bir şekilde.
Yükledim de msn adresim ne olmalı? Nasıl bir msn adresi alayım ki çok marjinal gözükeyim? Sonuçta asi bir insanım, ergenim ben! Shadowlu madowlu bir şeyler mi olsa? Yoksa candygirl mü olsun hmm? Ben bunları bir düşüneyim – finduilas/ M.S 2004
Ne yazık ki o adresler shadowlu da oldu, candyli de oldu, Allah kahretsin ki bunlar hep oldu. Neyse msn adresi alındı, msn programı yüklendi, birileri msn’e eklendi, asıl saçmalıklar bundan sonra başlıyor; Atarlı kişisel iletiler, nick yanında uçuşan yarasalar, şimşeklerle bezenmiş nickler, güllerle donatılmış nickler, ''birilerinin dikkatini çekeyim de bana yazsınlar'' diye üst üste çevrim içi-çevrim dışı olma durumları, ki bunun bir de programı vardı. O programı yüklediğinde, her msn'e girişte çevrimiçi çevrimdışı oluyor ve listesinde olduğun kişilerden tonlarca küfür yeme potansiyeline sahip oluyordun. Sonra icon olarak yüklenen simli mimli, dans eden salak harfler vardı ki en saçması da oydu bence, mesela R’ye basıyorsun; hoop karşına dans eden bir R harfi çıkıyor, E’ye basıyorsun; E’nin köşesinden bir anda gül bitiyor falan. O şekilli harfler sayesinde yazdığın cümle cümle değil başka bir şeye dönüşüyordu. ''Ne dinlediğini göster''diye bir özellik vardı bir de, kaç kere o özelliği kapatmamam yüzünden çevrimdışıyken birilerine yakalandığımı bilirim, ''Çevrim dışısın ama müzik dinliyorsun ne iş!? Sinsi misin kızım!'' Evet sinsiyim?

Şimdi bunları hatırladım da Msn’den daha bir soğudum, tam bir Iceberg’e dönüştüm. Ama yine de onunla eğlendik işte bir zamanlar. Nankörlük yapmaya gerek yok. Güzeldi güzel.

14 lafazan:

Selin dedi ki...

Bugün hayattan soğuttun sen beni!

Yarasalı nickim geldi gözümün önüne, aman yarabbi ne fenaydı :D Sonra her tarafı ayrı oynayan o harfler, oooof ooooof :D

Uyumayan Ses dedi ki...

Yıllardır çevrimdışıyken dinlediğimiz müzik görünüyor mü acaba diye düşünürdüm, şuan senden öğrendim. Gerçi kimse de gelip bana bişe demedi :D olsun öğrendim, iyi oldu, sağol :)

Adsız dedi ki...

bir ara msn bağımlısıydım:) çevrimiçi-çevrimdışı olmalar,yarasalar falan,atarlı ,iletiler; hiçbirini yapmadım.
o harflerden de yoktu bende,sevmezdim ama smiley manyağıydım.zaten muhtemelen orada alışmışımdır ' :)' bunun gibilere.baya hareketli smileyim ya da icon mu denir,işte onlardan vardı. resmen koleksiyon yapardım.iletiye şarkı sözü yazdığım olmuştur ama dinlediklerimi göstermezdim,millet ene ki derdim.bir süreden sonra hep çevrimdışı gözükürdüm.profil fotoğrafımı (kendimi koysam da koymasam da) çok sık değiştirirdim,sıkılırdım hemen.

ben de kendi tarihçemi çıkarmış bulundum evet.
msn delisi olduğumuz dönemlerde tanmışsaydık kimbilir neler neler kaynatırdık diyor ve güzide yazına daha fazla gölge etmiyorum.

Yıldız Kız

bossa nova dedi ki...

titreştirmemişsin ama:(

Bi de 'bana smiley yollasana' vardı :D

bossa nova dedi ki...

titreştirmemişsin ama:(

Bi de 'bana smiley yollasana' vardı :D

mr.bulgur dedi ki...

ne çok güldüm=) evet...

French Oje dedi ki...

ay bi de o msndeki aptal ikonlar her bişey yazdığımızda çıkardı çünkü isimleri vardı. o güzden onlar çıkmasın diye kelimeleri kimsenin aklına gelmeyecek şekilde değişik yazmaya başlamıştık:/

MaceraperesT dedi ki...

çok ii yaa:))french oje'den sektim geldim. iyi yapmışım:) takipteyim bundan sonraa

http://maceraperest.blogspot.com

Finduilas dedi ki...

Selin;
Eee geçmişimizle yüzleşmeliyiz. :P

Uyumayan Ses;
Belki sonradan gözükmemeye başlamıştır bilmiyorum amabenim yakalanmışlığım çoktur öyle. (:

Finduilas dedi ki...

Yıldız kız;
Ee ama sen eğlenceli taraflarını tatmamışsın ki msn'in, geri git onları da yaşa gel. ^-^

bossa nova;
Aa şimdi aklıma geldi! Bir de öpücükler vardı ekranı kaplayan! ALLAHIM! dksdsdjf

mr.bulgur;
Ne güzel (:

Finduilas dedi ki...

French Oje;
Evet ya, bir sürü ''hıh'' ifadem vardı benim mesela, türlü türlü hıh kombinasyonu yapmıştım. ahaha :F

MaceraperesT;
Hoşgeldiin. (:

Adsız dedi ki...

En güzel hıh kombinasyonları bendeydi bir kere!!!!11!!! HIH.
Yıldız Kız

weba dedi ki...

Ergenliğim !!!
Hatta büyük itiraf ergenliğimde aldığım bi tane msn adresimi hala ara ara açıyorum. Napayım yaa bütün herkes onda !
fdlgdkndfgndgjkd
:(

Adsız dedi ki...

Blogları tanıtan, bloggerlara bloglar dışındaki her alanda destek olan bir hareket var. Sizide bekleriz. https://www.facebook.com/tumblogyazarlari

 
Tuşların Tıkırtısı: ''Sende kız msn'i var mı ?''
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.