4 Aralık 2011

146'ya bağlanmaktan korkuyorum...

Şu yazıda msn ile tanışmamı anlatmıştım, şimdi de internetle tanışmamı anlatayım.

146 diye bir şey vardı, bilenler vardır. Bir yerlere kayıt olmanıza, kullanıcı adına, şifreye falan gerek olmadan, telefonun arkasındaki kablo yardımıyla internete girebiliyordunuz.

Böyle anlatınca çok hoşmuş gibi geldi değil mi? "Aaa ne güzelmiş ! Hiç kayda falan gerek yokmuş!" dediniz. Hah işte ben de öyle demiştim ama kazın ayağı öyle değil canlarım. Hem de hiç değil. Anlatayım kazın ayağını...

Ben bu 146 olayını dayımdan öğrenmiştim. Telefonun arkasındaki kabloyu bilgisayarın bir tarafına takıyor ve birden böyle değişik, robotsu, vıcır vıcır Allah'ın belası sesler çıkmaya başlıyordu. Sonra da 5 dk lanet olası sesler eşliğinde internetten bir şeylere bakıp hemen çıkıyordu. (niye hemen girip çıktığını daha sonra anladım, ama çok geç oldu)

Bunu gördükten sonra "Ne var ya ben de yaparım! Ben de girerim internete ne var yani?" dedim. Zaten başıma ne geldiyse "Nolcak ben de yaparım!" dememden geldi. En gereksiz zamanlarda özgüven patlaması yaşar, sonra o özgüveni elimde patlatıp "Niye böyle oldu ya?" diye ağlanırım. Huyum kurusun.

Neyse internete girmek için tüm şartları oluşturdum. Telefonun arka kablosu çıkarıldı, o kablo kasanın bir tarafıyla bütünleştirildi, evet o psikopat sesler de gelmeye başladı. Şimdi istediğim kadar internette fink atabilirdim. O site senin bu site benim gezinebilirdim. Saatlerce chat yapıp can sıkıntımı giderebilirdim. En saçma oyun sitelerinde oyunlar oynayıp, bedava mp3ler indirir, merak ettiğim şeyleri araştırabilirdim. Bunları hep yapardım.

Allah 146'dan razı olsundu, ne güzel bir şeydi ya bu 146, efendimiss 146, kayıtsız şartsız girip her boku yapabildiğim kıymetlimiss 146...

Evet, 146'ya sevgi, aşk, dostluk, minnet içeren şeyler söylemem 1 ay sürdü. O 1 ay sonunda anladım ki, ben internete değil internet bana giriyormuş. O 1 ay sonunda eve 180 milyon TL (o zamanın parasıyla) telefon faturası geldi.

Hatta gelmedi, girdi. Çünkü 180 milyonluk telefon faturası eve gelmez, girer. Hatta ben o faturayı evdekilere izah edene kadar çıkmayacak bir şekilde girmiş idi.

Şimdi ne zaman 146 dendiğini duysam beni bir titreme alır, o 146'dan internete girerken çıkan psikopat sesler* kulaklarımda yankılanır, o 180 milyonluk telefon faturası gözümün önünden geçer ve soğuk terler dökerim. "Bağlanmaktan korkmak" deyimi benim için 146'dan sonra anlam kazanmıştır.

(* o psikopat ses buradan dinlenebilir: link )

19 lafazan:

weba dedi ki...

Bir de 146 sayesinde tam internete bağlanmışken ana babasına yakalanan ergen var ki onun dramı daha ibretlik Findu'm...
Neyse ben susyorum.........................
:/

Mia Wallace dedi ki...

ya ben çok geri kalmışım :(

Finduilas dedi ki...

weba,
O ergenin acısını paylaşıyorum :(

Mia,
İyi ki geç kalmışsın miacım, çok fenaydı :(

:: RockunzeL :: dedi ki...

Ben de hatırlıyorum bu sesleri :D
ama en ufak şeyde para gidicek diye bişey yapamazdım, benim de sadece dayım falan geldiğinde o internete girilirdi :P

bluemoonindigo. dedi ki...

o faturanın yarısından az bir miktarın bizim evde yarattığı etkiyi göz önünde bulundurarak senin yaşadıklarını tahmin edebiliyorum desem de inanma çünkü o kadarını gerçekten ben de tahmin edemiyorum.

bossa nova dedi ki...

Bu ses bir dönem tüm yeni bilgisayarlı ergenlerin başına bela olduydu. O ara internetten fatura giren bir çok aileydik ve hepimiz el ele tutuşup dünyayı çevreleyebilirdik...

pistisvejanus dedi ki...

146 senin kısaca poponda şemsiye açmış şekerim:)

yuri dedi ki...

Bir de nasıl oluyoduysa otomatik milletlerarasına bağlandıydı bi arkadaşın ki 400 tl yi geçik fatura ödemişlerdi işyerinde :D sonra y.dışı hatlara kapattırmışlardı telefonu o şekilde kurtulmuşlardı:)

Kısaca Fd dedi ki...

mim var findu.

Üfürükten Prenses dedi ki...

Neler hatırladım var ya..
146 'dan bağlandığım zaman mynet'ten mail hesabım vardı amele işi :)
nete böyle ortalama 3 dakika 26 saniye falan girerdim binbir hesapla..

O gün pek bi mutlu olurdum nete girdim diye,var bee nereden nereye

Finduilas dedi ki...

Rockunzel,
Eheh keşke ben de senin gibi yapsaymışım.

bluemoonindigo,
Biraz bağırış çağırış falan olmuştu işte. sjdhsgf

bossa nova,
İnternet geçmişimiz çok karanlık.........

Finduilas dedi ki...

pistisvejanus ,
Aaynen!(:

yuri,
Off o daha fenaymış ya(:

Kısaca Fd,
Bakayım.

Üfürükten Prenses,
Şimdiki halimizden geriye doğru bakınca "ne acayipmiş ya" diyoruz.(:

kitap gibi kız dedi ki...

allahım yarabbim sesli güldüm ne kelime kahkaha attım. bende yapmıştım vakti zamanında böyle bir şey ama korkudan aynı senin dayın gibi yapıyordum. Pek çakozlamadılar haliyle.

Sycorox dedi ki...

bloğumda ödülün var ^.^

pistisvejanus dedi ki...

bana ana avrat sövecen biliyorum ama bloguma uğrada ödülünü alıver cnım

kremali kahve dedi ki...

kuzenimin kuzeni -evet öyle- internet pakedim bitince burdan bağlanmamı söyledi tam 150 milyon fatura gelmişti. ebesine sevgileeeeer.

Yorumhane dedi ki...

146 mağdurları ne cokmus:-)bende birtek ben sanıyordm:-)gerçi bende kol gibi fatura olmadı ama hatırlıyorum 146 olayını:-)

bidüşün dedi ki...

benim tanışmam miss... ohh internet kafeye git. hazır bilgisayara kurul. 500 bin lira ver geç :D ama bayağı geç kalmışım ben ya...

aylin dedi ki...

Çok güzel bir siteniz var, hazırlayanların ellerine sağlık. Benim internette dolaşırken bulduğum http://www.tabloal.com diye bir site var, sizlerle paylaşmak istedim :)

 
Tuşların Tıkırtısı: 146'ya bağlanmaktan korkuyorum...
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.