3 Mart 2012

Takla atamamak

İlkokulda beden dersinin olduğu güne yoğun stresle başlayan biri olarak ‘’en sevdiğim ders beden!’’ diyen tiplere içten içe sinir olduğumu gizleyecek değilim. Evet beden derslerinden nefret ederdim, bu nefretin tek sebebi de tabii ki şu takla atma saçmalığıydı.

Herkes eşofmanlarını giyer, sıraya girer ve beden hocasının gelmesini beklerdi. Eğer o hoca elinde voleybol, basketbol toplarıyla falan geldiyse tamam, o ders güzel geçecek. Fakat minder getirdiğini gördüğüm an...

İşte o andan itibaren korku... gerilim... kalp çarpıntısı... titreme... soğuk terler... minder... takla... an epic-fail story... coming... THIS SUMMER...

Pardon araya fragman girdi... Ne diyordum, heh işte o minderi gördüğüm andan itibaren, Allah ne kadar berbat duygu verdiyse sırayla onları yaşamaya başlıyordum. O minder demek; takla atmak demekti. Daha doğrusu ‘’takla atamamak’’.

Takla atmayı bir türlü beceremiyordum evet, ne var? N’oldu komik mi? Evde yere battaniye falan serip onların üstünde ''takla dersi''(!?) çalışmama rağmen o taklayı bir türlü düzgün atamıyordum. Tüm attığım taklalar ya başlamadan ‘’hocam boynum şey oldu :(’’ yalanıyla biter, ya da sağa sola eğimli taklaya dönüşüp pis veletlerin gülüşlerine maruz kalırdı.

Koca kasaların üzerinden atılan taklalarsa başlı başına gerilim filmi konusu olur, takla atmak için sıraya girmiş çocuklar, hepsi stres içinde ama hiç kimse birbirine belli etmiyor... Ya çok saçma, çok komik ama aynı zamanda çok gerilimli bir sahne değil mi lan? Zaten takla atmak başlı başına saçma ve komik bir olay bence.

Hayır benim asıl anlamadığım, beden dersinde takla atınca noluyordu? Niye takla atmak bu kadar önemliydi? Bu ülkenin çocukları neden beden derslerinde yıllarca takla atmaya zorlandı? Takla sporu diye bir spor mu vardı? Bu spor bizim ata sporumuz muydu? Bunların cevabını hiçbir zaman öğrenemeyeceğim.

Ama öğrenmek istediğim bir şey var. Hani süper süper taklalar, parendeler atarak kendini bir şey sanan havalı tipler vardı ya, onlardan biri bu yazıyı okuyorsa kendisine soruyorum; Nooldu?? Takla attın da nooldu? Takla atmak üzerine bir hayat mı kurdun acaba naptın?He nooldu?

Merak ediyorum, gerçekten.

foto

28 lafazan:

bir kum tanesi dedi ki...

süper ya bayıldım yazına.çünkü aynı kaderi paylaşıyoruz

Sam dedi ki...

harbiden ya. ulan ben voleybolcuydum lisede ama yine de takla olayından korkardım. atamıyordum çünkü takla. atamıyorum hala da. yarıda bozuyorum işi.

rectoa dedi ki...

ben bi kez ters takladan sözlü oluruz diye evde denerken boynum tutulmuştu. o gün sözlü falan olmadı tabii. kafa sağa eğik gezdim bütün gün okulda.

MaceraperesT dedi ki...

aynen ya. neydi ki takla atmanın mantıüı. onun yerine daha faydalı, sonraki hayatımızda da işimize yarayacak sağlam kafanın sağlam vücudumuzda olduğu bir spor şeysi öğretemezler miydi?
takla atmada fena değildim ben de..kabusum amuda kalkmaktı. kardeşim!kollarım zayıf. güç yok. koca gövdemi nasıl kaldırayım. evde duvar dibinde amuda kalkma dersi yapmışlığımda vardır lakin sonuç hava cıva.
oh be döktüm içimi. ne biriktirmişim meğerse:)

Zombi dedi ki...

merabaa benide alın aranızaaa :D

Demet / Demetoloji dedi ki...

Hehe :) Yalnız değilsin, ben de o takla atamayanlardandım :)))

Milena dedi ki...

ne korkunç ne kabus bişeydir o takla dersleri cidden bende çok çalıştım uğraştım o taklalar için.ama annemin hikayesi fena.Kadın tabi o zaman küçük bir kızken o kasadan takla atıyor ve dünya kararıyor..bayılmış düşün şu an hala beli sorunludur haftalarca düzelememiş takladan sonra.Felç bile olabilirdi..
duyun sesimizi beden hocaları:)

Vişne Çürüğü.. dedi ki...

O kasalardan hiçbir zaman atlayamadım ben de. Yükseldikçe korkum da artardı hep. Takla atmak bir halta yaramıyor gerçekten Finduilas. Bu konuda hemfikiriz. :)

İrma dedi ki...

ben de hiç atamadım hayatım boyunca. 6.sınıfta beden eğitimi karneme 3 gelmişti. hocanın o toto kalkmaz demediği kalmış:)

GÖK-TÜRK dedi ki...

Beni de takla atamayanlar grubuna dahil et !!! :)

Larien Ancalime dedi ki...

bayaaa bii güldüm gece gece 'Nooldu takla attın da nooldu'' o atarı hissettim afgsdadgafds

erim dedi ki...

İnsanlar 2'ye ayrılır: takla atanlar ve takla atamayanlar.

İşte sırf bu durumun belirlenmesi için,beden dersinde takla attırırlar...

ZeynepG. dedi ki...

aa bu kadar kalabalık olduğumuzu görmek ne güzel :) ben de atamıyordum atmak da istemiyordum valla ama babam çıldırmıştı :D onun gibi sporcu adamın kızı nasıl takla atamaz :Pp evde beni çalıştırıyordu omuzdan yan takla falan atıyordu ama arkadaşım olmayınca olmuyor işte :) kulakların çınlasın babiş :D

Dilara AKSOY dedi ki...

Ben de varım. :)

Hakikaten takla atamıyor olmak, buna zorlanmak içler acısı bir durumdu. Ama şu da vardı ki Beden Eğitimi derslerine çıkamaz raporu vardı kapak gibi hocamın elinde.
Sadece ilkokul 2. sınıfta takla atmaya çalıştığımı ve atamadığımı hatırlıyorum. Daha sonraki yıllarda raporlu olduğumdan, beden eğitimi derslerine sadece Beden Eğitimi sahasında hava almak için çıkmış oldum. :)

Gizem Nur dedi ki...

Ben de geri takla atamazdım, ağlatırdı öğretmen beni. Yapana kadar attırmıştı bi'keresinde.

Finduilas dedi ki...

bir kum tanesi,
Teşekkür ederim (:

Sam,
Ben o günlerden sonra takla atmayı hiç denemedim bile ya.

rectoa,
Pii yazık olmuş rectoa

Finduilas dedi ki...

MaceraperesT;
İyi yaptın boşver, yalnız olmadığımızı anladık böylece. (:

Zombi;
Gel gel :D

Demetoloji;
Selaaam!

Finduilas dedi ki...

Milena;
Hala attırıyorlar mıdır ki ya, annenin hikayesi de fenaymış. :(

Vişne Çürüğü;
Spor desen spor değil bir amacı yok yani, hemfikirsek negzel.

İrma;
Ahaha 3 gelen dersin beden olmuş olsun boşver :F

Finduilas dedi ki...

GÖK-TÜRK;
Dahil oldun eheh

Larien;
fjkdhsfh atarım ünlüdür.

erim;
Resmen ayrımcılık için yani, püü... :(

Finduilas dedi ki...

ZeynepG;
Ben de bu kadar çok olacağımızı tahmin etmiyordum. İSYEAAAN başlasın. eheh

Dilara;
Beden dersi için rapor almayı ben çok istemiştim ya, bak aklıma getirdin ahah.

Gizem Nur;
Düz taklayı atamıyordum kaldı ki geri takla. O konuya girmek istemiyorum.... :(

Adsız dedi ki...

Beni de alın topluluğunuza! Resmen korkulu rüyamda o kasalar:(

Yıldız Kız

Adsız dedi ki...

Beni de alın topluluğunuza! Resmen korkulu rüyamda o kasalar:(

Yıldız Kız

MARTI dedi ki...

Ben de ben de!

Buket dedi ki...

Aynen. Ve yarın beden dersim var . Ne yapacağımı bilmiyorum . Hoca beni ağlatasıya götürüyor. Evde ne kadar denesem olmuyor , Hocanın elinde o mavi pis minderi görünce içimdeki organlar dışarı çıkıyor. Hep o beden hocası yüzünden yalancı oldum . Her beden dersinde hastayım diyorum , voleybol oynatsa ya salak öğretmen . Takla bizim neyimize. Alacaksın o minderi kafasına kafasına vuracaksın . He bide kendiside takla atamıyor . İyice sinir oluyorum -,- Atarlandım şimdi bak . Neyse iyi günler , dua edinde yırtabileyim .

Taklaatamayankız dedi ki...

Ya bir insan niye takla attirir ki ben herkesin içinde rezil olmak istemiyorum.Çok korkuyorum ve neyapacagimi bilmiyorum evde mi calissam acaba?

Adsız dedi ki...

Ayni durumdayiiz bugun beden dersim var ve ben tirsiyorum ilkokulda hep dalga geciyolardi bikeresindede denemek icin eve minder serdim omurgamdan garip garip sesler çıkmıştı aasdfghh yalniz olmadigimi gordumm mutluyum bugun korkumla yuzlesmeye gidiyorum asddfgg

Wınchester dedi ki...

Yalnız Değilmişim :DDD

Adsız dedi ki...

Yalnız değilmişim bunu öğrendim , aslında vücut yapım olarak bir sorunum yok ama nedense şu takla işini bir türlü beceremedim ve hala beceremiyorum :D

 
Tuşların Tıkırtısı: Takla atamamak
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.