1 Mayıs 2010

Metin.

Evvel zaman içinde 7-8 yaşlarında, Türkçe ödevini yapmaya çalışan saf bir çocuk varmış. ''Yukarıdaki bıdıbıdıda ne anlatılmak isteniyor?'' sorusu olan bir ödevmiş bu.

Çocuk bir soruda takılmış, bakmış bakmış bir anlam verememiş. Parçayı tekrar tekrar okumuş ama soruda sorulan o ''metin''den gerçekten de parçada hiç bahsedilmediğini görmüş. ''Ama nasıl olur da 'Metinde ne anlatılmak istenmektedir?' diye sorusu olan bir parçada ''metin'' adında biri yok?'' diye kendi kendini sorgulamış, saf çocuk.

Daha sonra kafasındaki kısırdöngüye neden olan 'Metin kimdir, metinde olan nedir, metin nerededir, ben o metinin...' diye giden sorulara bir son vererek dayısının yanına gidip bilmiş bilmiş; ''Ya bu soru yanlış galiba, metin diye biri yok burda di mi. Hm?'' diye sormuş...

Dayısı o sırada ne yapacağını bilememiş. İlk önce çocuğun suratına Saba Tümer'den hallice bir kahkaha patlatmış (Saba Tümer Kahkahası 10 yaşından küçüklerde histerik nevroza yol açmaktadır. kaynak:tübitak) daha sonra da yeğencağızına ''O metin öyle metin değil *kahkahalar* şey işte şurda yazılı olan şey var ya ona metin deniyor. Metin o senin bildiğin metin değil yani *kahkahalar* aman neyse boşver sen onu, aslında hepimiz bir metin değil miyiz dayısı? Metîn olmalıyız, hergüne bir metin, metinler ölmesin, ehm hepimiz metiniz demiş miydim?'' diyerek o metinin hangi metin olduğunu biraz dalga geçici bir yöntemle de olsa açıklamaya çalışmış.

-

Evet merhaba. O hikayedeki mal benim. Yani bendim. Bir zamanlar öyleydim. Dim dim dim. Öyleyken böyleydim, nerden nereye. Hebele hübele.

14 lafazan:

dımpt dedi ki...

''Saba Tümer Kahkahası 10 yaşından küçüklerde histerik nevroza yol açmaktadır. kaynak:tübitak''


ahaha :D

Günlüğü Tutan Adam dedi ki...

Türkçe... =)

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

çok güldüm yahu saflığına.
saba tümer'i ve kahkasını metin yer ve bir daha karşımıza çıkmaz umarım.
kulaklardan ırak olsun cidden.

Finduilas dedi ki...

dımpt;
Saba Tümerleştiğini hissettim bir an için. Aman. :P

Günlüğü Tutan Adam;
(:

Larien Beyinütüleyen;
Ama nerden bileyim o zaman metinin o metin olduğunu, küçücük minicik bir şeyim yahu. Öhm. :p

Homo Frigidus dedi ki...

hocalarımız romanları, oyunları filan okurken onlarla içiçe olmamızı "metinle ilişkiye girmek" şeklinde tabir ediyorlar. onlar üzerine oluşan fikirlerimiz de doğmayı (yazılmayı) bekleyen bebekler imiş. bi gün odamın kapısı kapalıyken annem içerde ne yaptığımı sormuştu. "metinle ilişkiye giriyorum rahatsız etme" diye cevap vermiştim. gerisini hayal gücüne bırakıyorum.

Glamdring dedi ki...

Vakti zamanında, filmlerde ölen insanların gerçek hayatta da öldüğünü sanan, hatta o şahıslarla "Ya nasıl bir aç gözlülüktür bu kardeşim, adam resmen filmden üç kuruş kazanmak için ölüyor. Sanki mezara götürecek parayı mal" diye de dalga geçen biri olarak seni çok iyi anlıyorum.
Ayrıca "Saba Tümer kahkahası: tübitak" kısmına çok güldüm:)

Mjora dedi ki...

heuhehueuha...

metinden ne anladığını bence insanlar hocaya sunmak yerine kendine saklayıp sonradan fikirlerinde temel yapsa daha iyi olur ama eğitim sistemimizin değişmesi hiç kolay değil...

bir erkekten de saba tümer kahkahası gelmesi sanırım etkiyi dörtle çarpmış oluyordur :)

Modafobik dedi ki...

Çok güldüm okurken. :D Ama kesinlikle soru çok açık uçlu, böyle olmaması lazım. :D

Profösör dedi ki...

Gayet güzel bir anı. Devam ediniz lütfen.

Beorn dedi ki...

Bir de lisedeki edebiyat derslerinde "Metin Okuma" olayı vardı. Sınıfta da Metin diye bir arkadaş vardı... Ve herkesin tepkisi "Metin sana okuma diyor lan..." olurdu. Ya ya öyle yani.

Finduilas dedi ki...

Homo Frigidus;
Ben asıl hocaların hayal gücüne aşık oldum, böyle bi' içim kıpraştı.

Glamdring;
Benim de o filmlerde ölme konusunda saçmalamışlığım vardır bak. eheh

Mjora;
Tabii orası da ayrı konu. Herkesin anlayışı farklı oluyor, hele ki o yaşlarda.

Kahkaha kısmınıysa hiç sorma. :P

Finduilas dedi ki...

Modafobik;
Di mi ama. :p

Profösör;
Bakalım.

Beorn;
O da güzelmiş. :D

Mrs. Baros dedi ki...

ahahahahahaha kahkaha atttım ((:

Finduilas dedi ki...

Yarasın. :P

 
Tuşların Tıkırtısı: Metin.
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.