28 Ekim 2010

Öküz altında buzağı aramaca.

Tipe bak çay demle : Tipin tuhaflığıyla alakalı bir söylem. Tipin tuhaflığıyla çayın demi arasında doğru orantı vardır. Tip tuhaflaştıkça çayın demi artar, çayın demi arttıkça da bu çayı içecek kişinin sinir katsayısında bir artış gözükür. Böyle de formülize edilmiştir.

Gözüm bir yerden ısırıyor ama : Bunu söyleyen kişinin gözü kimseyi bir yerden ısırmıyor, zaten gözün ısırma gibi bir işlevi de yok. ''Seni ağzım bir yerden kokluyor'' gibi bir şey olsa daha yaratıcı olabilirdi, ama olmadı olamadı, kısmet.

Fotoğraflarda çok güzel çıkıyorsun : ''Ya normalde hiç bir halta benzediğin yok ama fotoğraflarda güzel çıkıyorsun'' demektir, alt anlamı budur. Söyleyen kişiye kafa göz girişmek mübah, gözleri kısıp yandan yandan gülümseyerek ''Eh en azından ben fotoğrafta güzel çıkabiliyorum, bazılarında o da yok...'' demekse caizdir.

Sen bile yaparsın : Bence bu ''bile'' kadar aşağılayıcı, içten içten hâkir görücü, pislik bir şey yok bu Türkçe'de. Cümleye ''bile''yi koy gerisini boşver, karşındakine en okkalı küfürü etsen de bu ''bile''nin verdiği etkiyi vermiyor. "Sen bile yaparsın"da; ''O kadar kolay ki senin gibi geri zekalı bile yapabilir'' anlamı varken, "ben bile yapamadım"da; ''O kadar zor ki benim gibi süpersonik zekası olan, beyin kıvrımları fiberoptik kablolarla döşenmiş magnifique bir insan bile yapamadı, siz mi yapacaksınız sefiller?!'' anlamı vardır. ''Bile''nin gazabına bile bile düşmemek dileğiyle.

13 lafazan:

leblebi dedi ki...

666 izleyicin var, bence bunun üstüne bir şey yaz.

Laura dedi ki...

666 izleyicin var yalnız tırstım.

eNG dedi ki...

Amin.

French Oje dedi ki...

bana genelde fotoğraflarda çok güzel çıkıyorsun derler ve salak salak bakarım o zaman karşımdakine. ama bundan sonra evet ya bazıları orda bile güzel çıkamıyo diyicem evet diyicem!

Erdo dedi ki...

bende fotoğraflarda güzel çıkamıyorum. şans işte.

bide biri bana "seni bi yerden gözüm ısırıyo" diyince çok heyecanlanıyorum.

dereotundannefretederim dedi ki...

666 izleyicin var :) eksik kalmıyım.

Sweet Leaf dedi ki...

Aaa Finduilas'ın 666 izleyicisi mi varmış? OMFG!

MeLLy dedi ki...

Aaaa, senin bile 666 izleyicin var :p
Şaka findu şaka, kızma hemen.. Bi örnek üzerinde göstermek istemiştim sadece :D
Güzel bir analiz olmuş...

wimparella dedi ki...

aklıma "bugün otobüste sana çok benzeyen birini gördüm ayşe aynı sen yaa ama senin güzelin" geyiğini getirdi şu sondaki :D

Adsız dedi ki...

666 izleyicin yok! :p

Finduilas dedi ki...

eNG;
May the force be with us.

French Oje;
Dememen hata frençcim!

Erdo;
Sen de 'ben sadece fotoğraflarda güzel çıkamıyorum, gerçekte güzelim' diyorsundur. :p

wimparella;
Off o çok daha fena, o resmen eziyor karşıdakini. :D

Finduilas dedi ki...

leblebi, Laura, dereotundannefretederim, Sweet Leaf, MeLLy, Adsız ;

Bir kişi daha 666 ile ilgili bir şey yazarsa yakacam buraları ona göre. :p

Tamay dedi ki...

Cümle içinde "sen bile " diye bir tabir kullananlara uçan tekme atmak caizdir.Diğerleri için de kızılcık sopası,ıslak hortum,fare zehiri seçeneklerimiz mevcuttur.

 
Tuşların Tıkırtısı: Öküz altında buzağı aramaca.
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.