26 Ocak 2011

Maddeler.

- Herkes -de/-da'ları ayrı yazmayanlara sinir olurken, ben direkt'i direk diye yazanlara sinir oluyorum. Direk değil o kardeşim, direkt, hatta ve hatta ''direct''. Başka bir dilden gelmiş, biz de onu 'direkt' diye çevirmişiz. Bari direkt diye yazmıyorsak 'doğrudan' diye yazalım veya 'dosdoğru' diye, bak böyle daha bizden oldu, oh mis gibi. Canlı Para'ya, Kelime Oyunu'na falan çıkınca lazım oluyor hep bunlar. Öptüm.

- Sanırım bu Biskolata Starz reklamı cidden işe yaramış, hiçbir markette bulamıyorum kendilerini, ben tadına baktıktan sonra yok sataydı çok güzel olacağıdı. Kısmet.

- Dün bir haber bülteninde Muhteşem Yüzyıl dizisinden sonra tarihi kitap satışının artışıyla ilgili bir haber vardı, haberdeki kitabevinin sahibi şöyle dedi; ''Diziyi izledikten sonra gelip 'Muhteşem Yüzyıl ile ilgili kitap var mı?' diye soran insanlar var'' Ben şimdi buna gülsem mi ağlasam mı bilemedim, ne güzel insanlarız. Hı bu arada Yüzüklerin Efendisi'nin de kitabı çıkmış. (2 sn'liğine son cümleyi cidden inanarak yazdığımı düşünsene)

- ''Azimli sıçan duvarı deler'' cümlesindeki 'sıçan'ı yıllarca fare sandığım için, cümlede ne denmek istediğini anlamamıştım, niye böyle şeyler yapıyorum bilmiyorum.

15 lafazan:

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

bu fotoğrafı başka bir yazında daha kullandığını hatırladığıma göre ben bile mazi oldum ciğerim; beni de sev. ayrıca ne biscolataymış, görüntü var da kendisi yok. -ben de hala yiyemedim ondan bu çemkirişlerim.- the hobbit filmini çektiklerinde; ona da "ağeğağe kitabı çıkmış!1111!!1" diyecekler diye çok korkuyorum, azimle sıçtım, gidiyorum. muck.

bi dost dedi ki...

eski blogger sayılırım ben de dimi? aylavyutuuğğ!

direkt'i direk şeklinde yazanlara ben de sinir olduğum halde bazen bile bile direk yazıyorum. niye yapıyorum bunu, havam kime güzelim bilmiyorum ama yapıyorum. ne içtiysem sana da söyliyim mi, karşılıklı tokuştururuz :P

pitis dedi ki...

:)
de'leri da'ları ayrı yazan ve yazmayan desek daha doğru olurdu.
Ben de o gıcıklardanım. Sana da katılıyorum ama direkt konusu da mühim mesele ;)
maddelere katıldım(her iki anlamıyla da.) :)
sevgiler

betüsens dedi ki...

"Azimle sıçan duvarı deler." sözünü "Azimli sıçan duvarı deler." şeklinde duymuşssan zaten oradaki sıçanı bildiğimiz sıçan hayvanı olarak algılaman doğal:) Adlaşmış sıfat oluyor çünkü azimli sıçan o cümlede. Ehe. Güldüm.

Aslısın dedi ki...

"Aa anne bak Aşk-ı Memnu'nın kitabı çıkmışşş" diyen bir kız biliyorum ben kitapçıda.

Şirvan dedi ki...

Ben hem "de/da"lara hem "direkt"e kızıyorum. Daha çok şeye kızıyorum da neyse.

Sıçan meselesine de çok güldüm bu arada.

Sycorox dedi ki...

Biskolata güzel değil ya, geçen sene babam alınca evde amaan bunumu getirdin diye ciddi burun kıvırmaları yapıyorduk :)

SweetNightmares dedi ki...

ne güzel yazmışsın ... ne güzel ... "direkt"te yazarım "-de/-da"yıda bitişik yazarım o ayrı.

Selin dedi ki...

Biskolatayı reklamdan önce deneyip beğenmemiştim, reklamdan sonra ikinci bir şans versem mi diye düşünmüyor değilim. reklamın gücü! :)) Satışlar artarsa böyle reklamlar çekmeye devam ederler falan, güzel şeyler bunlar.

"Yüzüklerin Efendisi'nin kitabı çıkmıııış" cümlesini duymuştuk bol bol. Hobbit'in filmiyle birlikte şu gelecek diye bekliyorum ben: "Harry Potter'dan özenmişler resmen." Harry Potter hastası veletlerden duyuyorum benzer şeyler, Hobbit'in filmiyle birlikte daha çok duymaya başlayacağımdan eminim. Harry Potter sevmediğimden karakterlerin isimlerini bilmiyorum ama Gandalf onların sakallı büyücüsü bilmem kimin çakmasıymış, Gollum'u bilmem hangi yaratığa benzetmişler aynı vs. Ölümünden seneler sonra yazılacak kitaplardaki karakterleri görüp önceden çakmalarını yapan Tolkien, ne büyük insansın! Hatta insan mısın?!

Finduilas dedi ki...

Larien Beyinütüleyen;
Bu fotoğrafı başka bi yazımda kullandığımı ben bile hatırlamıyorum, nasıl bi hafızadır o larien. + seviyorum seni pek çok.

bi dost;
He ya çay içelim bence, anlarız biz birbirimizi hem. +sçs.

pitis;
Benden de sevgiler.(:

Finduilas dedi ki...

betüsens;
Kulağıma hep ''azimli sıçan'' diye çalınmış, hala da ne zaman bu sözü duysam hep bi an düşünürüm. Eheh.

Aslısın;
Aşk-ı Memnu zaten dönüm noktası oldu bu olayın. (:

Şirvan;
(:

Finduilas dedi ki...

Sycorox;
Belki tadını da değiştirmişlerdir reklamla birlikte, yeni formüller eklenmiştir falan. :P Eheh.

SweetNightmares;
Finduilas liked this comment.

Selin;
Ben de Harry Potter'ı ilk izlediğimde (kitaptan önce filmini izlemiştim) LOTR'daki karakterlerle benzeştirmiştim, mesela harry-frodo, dumblodore- gandalf, voldemort-sauron, griphook-gollum misyonları falan aynı vsvs. HP severler kusura bakmasın ama, yazılmışı vardı zaten. :P

Tolkien'e saygılar.

Amélie Poulain dedi ki...

şu sıçan meselesi aynen benim için de geçerliydi. ben mermeri kemiriyor filan zannediyordum küçükken. bir de yanılmıyorsam "azimle" olması lazım.

Daisy dedi ki...

(Blogger'ın bu sefer yorumumu göndereceğini umuyorum)
Yakında insanlar "kitap ne?" derlerse hiç şaşırmam.

Finduilas dedi ki...

Amélie Poulain;
'Azimle' imiş evet, ben hep yanlış duymuşum. (:

Daisy;
E-book'lar sayesinde o günleri görmemiz de yakındır. (:

 
Tuşların Tıkırtısı: Maddeler.
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.