8 Aralık 2009

Noktalama işareti deyip geçmeyin!





















Geçmeyin evet. Hiç düşünmeden işaretlediğiniz noktalar bazı insanları psikolojik olarak etkiliyor. Hemen ''Hadi len!'' deme ordan. Bu olayın nedenini madde madde açıklıycam şimdi. Dikkate al. Tamam.

- ... : Bu işareti cümlenin sonuna koyan kişiler genelde karşıya bir şey imâ etmeye çalışırlar ama nedenini belli etmezler. Üç noktaya maruz bırakılan kişi günlerce bu olayın nedenini merak eder. Rüyalarında ''üç noktalar'' görür, son olarak geçen gün Rüyanız Hayrolsun adlı süpersonik programda ''rüyada üç nokta görmek'' temalı bir açıklamada bulunulmuştur.

- !... : Bu işaret bir öncekinden daha vahim sonuçlar yaratmaktadır. Şimdi nokta ve ünleme maruz bırakan kişinin psikolojisini anlamaya çalışalım. Lafını tam bitirmiş ama aynı zamanda bitirememiş gibi. Ünlemini koymuş, bağırmış, çağırmış ama söylediği şeyin son söz olmadığını da belli etmiş abimiz, ''Yine de seni bulacam oğlum'' tarzında bir şey oluşturmuş.

- ...! : Bunu noktayalan kişiciğimiz çok daha ilginçtir. Cümlenin sonunda bunu noktalayan kişi ''Daha söyleyeceğim çok şey var oğlum bekle seen hele beklee!'' tarzında bir şey belirtir. İçinde kalanları suratınıza 3 vakte kadar vuracaktır...!

- !. : Bunlar da yeni çıktı... Bu işareti yapanlar ''Söyleyeceğimi söyledim ben, nokta!'' demek isterler diye düşünüyorum. Herhalde öyledir.

- .! : Bunu yapanları hiç anlamıyorum. Hem ''Tamam sözüm bitti.'' diyor, bir taraftan da ''Ağzını yüzünü dağıtacam senin, sen bekleee!!'' diyor. Dur hele bir soluklan yavrucum diyorum kendisine.

- .. : Böyle bir noktalama şeysi yok. Haber bültenleri size sesleniyorum, özellikle Show TV Haber.

- (!) : En sevdiğim. İroni belirtgeci olur kendileri. Mesela size ''Ne kadar da güzel olmuş(!)'' diye yazan bir kişilik aslında tam tersini söylemiştir, kanmayınız. Hemen sevinmeyiniz, pis pis bakınız.

- !!1!1 : Bunu shift tuşuna basmadan ünleme basılı tutmak suretiyle yanlışlıkla yazanların yanı sıra, sırf komiklik olsun diye koyan tipler de bulunmaktadır. (bkz.ben) :))9 şeklinde bir kardeşi de vardır bunun.

Bu dünyada hepimiz aslında bir nokta değil miyiz a dostlar ne bu şiddet bu celâl? Diy mi diy mi.
Konuyu da böyle alakasız bir şekilde bağlar ve giderim.

EK: Geyiktir ciddiye almayınız, çok isterseniz de alınız. 

11 lafazan:

unknown track dedi ki...

bi arkadaşım sürekli "..." yapardı da bende kuşkulanırdım kendisinden hatta. daha kötüsü ".............." yapanlar var, onun ne anlamı var, bilmek dahi istemiyorum.

Glamdring dedi ki...

Yine acayip eğlendim okurken. En çok da tek ünlem ve üç noktadan oluşan kısma bittim(=

Ve ukalalık ediyor gibi gözükmek istemem ama şu ".." nokta meselesi biraz muallakta. Yazılı basında bazı yazarlar (ki başını Hıncal Uluç ve Selahattin Duman çeker) ısrarla üç nokta yerine iki nokta kullanır. Sebep olarakta "madem ki cümlenin devamı var manasını taşıyor, iki nokta yeterli, üçüncü noktaya gerek yoktur" derler. Tabii araya "usta yazarların kendi deyişlerini ve noktalama işaretlerini oluşturmaya hakları da vardır" lafını da tıkıştırırlar.
Sanırım Show haber ve benzerleri yazılı basından etkileniyor o yüzden fazla kızma onlara. (Bu malumatfuruşluğum içinde kendime 'aferin' çekip gidiyorum)

Finduilas dedi ki...

unknown track;
Öyle yapandan kaçmak lazım, çok birikmiş o. (:

Glamdring;
Eğlenmene sevindim. ^.^

Öylesine yazmıştım onu ama dil bilgisi kurallarında kimse ''..'' öğretmedi zamanında. Kimseye laf sokmak için yazmadım, zaten hakkım yok buna, tamamen geyik. Kullanan kullansın tabii. (:

inatçı hardal dedi ki...

"..." kullanan bi arkadaşım var.5 yıldır kesintisiz kullanıyorum.kendisiyle pek yazılı iletişmeyip genelde arıyorum ... görmemek adına :D

!!!!1!!!1111 bunu ben de dalgasına kullanıyorum :D

.. ya sinir oluyorum. Hani ... yapcam da d"ediklerimin devamı var ama eziğim ben al sana .." diye der gibi.

0z-T dedi ki...

Ben cumleyi ... ile bitiren insanla hep kavga cikariyorum, ne ima etmek istiyorsun diyerek :(

Ya da moralin mi bozuk diyorum, ustune gidiyorum.

Şirvan dedi ki...

Ben en çok şu "!?" işareti seviyorum duruma göre de "?!" hem soru hem de vurgu içeriyor. şimdi aklıma örnek cümle gelmedi ama neyse:))
Ahanda buldum "Bu resmi sen mi yaptın?!" Tabiii genelde daha fiyakalı cümlelerin sonuna konur. Şiddetle tavsiye edilir.

Finduilas dedi ki...

inatçı hardal;
''...'' bunu devamlı kullananların çok üzgün kişiler olduğunu düşünürüm hep. :D

0z-T;
Tespit doğruymuş demek, psikolojik olarak etkilemekteymiş. (:

Şirvan;
Ben de çok severim onu. Duruma göre heyecanlı heyecanlı sorma anlamı katıyor. :D

Clementine dedi ki...

.... buna cidden sinir oluyorum. birde şusu vardı. "hayırrrrrrrr....." der. r yi uzatır , milyon nokta koyar. böğk

ay kopuğu(köpüğü) dedi ki...

süper yaa... çok keyifli olmuş... ben de görüldüğü üzre hep ... kullanıom,pek de severim kendisini... öperim...:)9)

Ayşegül dedi ki...

Kuru kuru kelimelerle yazılan bi sms'e can katan :) , =) , =( değil de nedir ki?..

Finduilas dedi ki...

Ta kendileridir.

 
Tuşların Tıkırtısı: Noktalama işareti deyip geçmeyin!
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.