10 Kasım 2009

Öyle bir entelektüelim ki!



















Yok yok, ben değilim tabii, ki olsam da öyle bir şey demem. Zaten benim bildiğim entelektüel adam ''Ben entelektüelim, hepiniz boksunuz sizi cahiller!'' diye gezinmez. Aksine icraatlarıyla bunu ortaya koyar, insanlar ona o sıfatı yakıştırır veya yakıştırmaz.

Ama yok, bu ara çok çıkmış bu ''Ben entelektüelim''ciler. Buralarda da geziniyor o tipler aman diyeyim, akılları sıra ''çok ezici yorumlar'' yaparak kendilerini tatmin ediyor, bir taraftan da kendilerini insanlara kanıtlamaya çabalıyorlar.

Sevmiyorum bu tabiatta olan insanları. Samimiyetsiz insanları sevmiyorum. ''Ben süper kültürlü bir insanım, herkes duysun ben entelektüelim, en doğruyu ben bilirim, bana saksı muamelesi yapamazsınız!'' tarzında konuşan insanlardan tiksiniyorum.

Gerçek entelektüellere tabii ki saygım var, ama -mış gibi davrananlara ve olmayan sıfatlarını teşhir etmeye çalışanlara değil.
(yazmazsam içimde kalırdı.)
Foto.

5 lafazan:

Sycorox dedi ki...

sana katılmadan edemiyorum canım,çok havalı insanlar tabi onlar:))

ama aslında bir yandan ezikler,ondan oluyo bunlar...

0z-T dedi ki...

Dedigin gibi, entellektuel adam ben entellektuelim, hepimizi bilgimlen ezerim diyen biri olamaz.

Sacmalik ^.

Mrs. Baros dedi ki...

boşversene (:

Glamdring dedi ki...

Fotoğrafa bayıldığımı belirtmek isterim.. Böyle bir yazı için daha uygun bir fotoğraf bulunamazdı sanırım. James Joyce'un Ulysses'i tarihteki en karmaşık ve okunması zor kitaptır. Bir zamanlar eleştirmenler tarafından 'okunması en zor kitaplar listesi' yayınlanmıştı da hatta Ulysses, Proust'un içinde tamı tamına 1 milyon 250 bin kelime barındıran ‘Kaybedilmiş Zamanın Arayışı’ adlı kitabını bile geride bırakıp birinci olmuştu.(Ki Proust'un o kitabı için öz kardeşi "Kardeşimin bu kitabını kafadan sakat değilseniz lütfen okumayın" demiştir)

Bunları da -malum şahıslar- gibi 'ben pek entelektüelim azizim' havası yaymak için anlatmıyorum.(Engin Ardıç, Hilmi Yavuz, Cemil Meriç, Şerif Mardin türünden üç binin üzerinde kitap okumuş, onlarca müthiş kitaba imza atmış heriflere 'entelektüel' denirken, kendime 'entelektüel' demem komik olur zaten)
Az sonra yazacağım olayın vehametini daha iyi anlayın diye anlatıyorum.

Yaklaşık 11 yaşındaydım, masumdum, şapşaldım. Ve daha sonraları beni öldürmek için bunu yaptığını anladığım kara vicdanlı bir şahsiyet tarafından, bu Ulysses isimli kitap tavsiye edildi bana.. 'Oku çok seversin' denildi.. Bende saftım, okudum. Tek kelimesini dahi anlamadığım bu kitabı bitirdim de.Fakat bu kitap beynimde 'üç yüz gramlık ur etkisi' yaptı.. Bitirdikten sonra Şetaret yenge, Serbülent teyze ve annemin şaşkın bakışları arasında önce 'hoytttttttt, auuuuuuu' nidaları eşliğiyle üstümü başımı parçalayıp çırılçıplak evde koşmaya başladım..(Annem de arkamdan 'biz altın günü yapıyoruz, toplu seks günü değil. çabuk üstünü giy küçük homo' diye bağırarak beni kovalıyordu) Sonra da 16 gün aralıksız Esra Ceyhan'ın programlarını izledim.Onuncu günün sonunda "bu çocuk 10 gündür ciddi ciddi Esra Ceyhan izliyorsa ümidi kesin yavrucaktan" diyordu herkes.. Gelen geçen "bu yaşta Ulysses'i okumuş ha, vah kadersiz yavrum benim vah" diyerek başımı okşuyordu. Sonunda bir mucize oldu ve Ulysses sayesinde yakalandığım amansız 'Esra Ceyhan izleme hastalığından' ebediyen kurtuldum.

Bu fazlasıyla fantastik ve absürd anımdan sonra, şaka bir yana.(Gerçi şaka da sayılmaz hani, 30 yaşına gelmeden o kitap akıl sağlığınız için okunmamalı) Bence kendini 'entelektüel' diye pazarlayan 'entel cahiller' iyi ki var. Yoksa kimle alttan alta dalga geçecek, kime doya doya çakma zevkini yaşayacağız.. Kim bizi onlar kadar güldürebilir ki yahu!

Finduilas dedi ki...

Ulysses'in 2-3 sayfasını kütüphanede okumuştum. O 2-3 sayfadan sonra ''Bırak boşver, senin beyin kıvrımlarına göre değil.'' deyip bırakmıştım orda. Bir daha elime almadım, muhtemelen de hiç almam. :)

Ayrıca TDK kendileriyle (entel) ilgili çok güzel bir tanım yapmış: ''Entelektüel olmaya özenen ancak bunun için gerekli olan niteliği kazanmamış.'' Başka söze gerek yok. (:

 
Tuşların Tıkırtısı: Öyle bir entelektüelim ki!
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.