5 Kasım 2009

Popu(o)msu.

Türk pop'u nedir?
90'lardan sonra içine edilmiş, arabesk+dımtıs dımtıs+araya da bir keman formulüyle ''sanatçılara'' para kazandıran, kendini sürekli tekrar eden bir müzik akımı. Maalesef korsana rağmen hala varlığını sürdürebilmektedir.

Günümüz Türk pop ''müziği''nde neler anlatılır? Birkaç örnekle açıklayınız.
Genelde eski sevgiliye sövmek, eski sevgiliye hala duyulan ''aşkı'' belirtmek ve sevgili olmak istenilen kişi üzerine yazılan şarkılardır. Ayrıca, ünlü pop ozanı Serdar Ortaç yıllar önce bir şarkısını tuvalette bestelediğini söylemiştir. Bu kişinin daha önce ''Topu topu 7 nota var kaç ayrı beste yapılabilir ki?'' dediği de görülmüştür.
Örnekler;
''Je taime ille de je taime,
Emret uğruna dağları aşıp gelem,
Je taime mecburen je taime,
Emret uğruna diz çöküp aşka gelem.''

''Allah belanı versin,
Allah seni kahretsin,
Bana gelen sana gelsin yar.''

''Kapıma bir gün ipe ipe geleceksin,
Söküklerini dike dike gideceksin.''

''Sevgilimi koluma takarım,
Bebekte üç beş tur atarım,
Olmadı bi de sinema yaparım,
Gördüğün gibi çok unutkanım.''


Günümüz Türk pop ''müziği'' klipleri nasıldır? Bu klipler nerelerde yayınlanır?
Çoğunlukla kıçı başı özenle açılmış ablalar şarkıcının etrafında dans ederler. Şarkının sözleriyle alakasız danslar eden ablaların belli bölgelerini çekmeye özen gösteren kameramanlar bu yöntemle yurdumuz gençliğini ağlarına takmayı başarırlar. Bu kliplere Kral tv, Genç tv gibi kanallarda rastlanabilir.

Başka eklemek istediğiniz bir şey var mı? Eğer varsa madde madde yazınız. Yoksa, bir tire (-) çekip yazıyı bitiriniz.
- İstisnalar kaideyi bozmamaktadır.
-
Ajdar Anık kategori dışıdır.

12 lafazan:

Clementine dedi ki...

eskiden ne güzelmiş... misal "bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım istanbul'un seni aradım kadehlerdeki dudak izlerinde" dırrım dırrım... ama şimdi dediğin gibi ; sevgilimi koluma takarım bebekte tur atarım... ölsün ya bunlar ölsünn....

bi dost dedi ki...

güzeldi bu yazı bebeyim:)

Cihad TÜRKSOY dedi ki...

Türk pop' u müzik değildir. ! gözümde asla müzik olarak yer edinemeyecektir hatta

malafante dedi ki...

Pop sözcüğü Popüler kelimesinden gelmektedir. "Popüler" o dönem önde ve revaçta olan; geleneksel kalıplara uymayan; kısa dönemde tüketilebilir ve unutulabilir anlamına gelmektedir.
(bknz devamı vikipedi türk popu.)
genede beğeni meselesi tabi. herkes klasik müzik veya rock dinleyecek diye bişe yok. falan filan...

KiMbırly dedi ki...

ben şu serdarın saçma sapan, birbirine uyan ancak konuya uymayan kafiyelerine takmış vaziyetteyim. gıcık oluyorum ya :D bi de besteciyim diyo, mıcımın bestecisi. onun yaptığı besteyi (eğer besteyse tabii) 3 yaşındaki el kadar bebe de yapar yani.

...camenta... dedi ki...

Turk popu son zamanlarda tarkan cakmasi olmaya calismak yada bayanlar acisindan "Ben assolistiaaaam" demektir

Gökhan dedi ki...

ajdar kendi söylemiyle der ki : 'Ben salak değilim ben makine mühendisiyim' :)) Makine mühendisi olmaktan utanıyorum :P

Finduilas dedi ki...

Clementine;
Eskiden güzelmiş tabii, şimdi herşey olduğu gibi bunlar da saçmalaştı.

bi dost;
Sağol böböyöm. (:

Cihad TÜRKSOY;
Günümüzdeki ''Türk pop''u için evet. Benim için de öyle maalesef.

malafante;
Zaten kimse dinlesin veya dinlemesin diye bir şey demedim, olanı söyledim ben. Herkesin kendi zevki tabii.

ege z. dedi ki...

çok garip. bir yanda mor ve ötesi, sakin, duman gibi gruplar ve yasemin mori, nil karaibrahimgil, şebnem ferah gibi bireysel sanatçılar var. bu kişiler güzel besteler yapmış ve şiirsel şarkı sözleri yazmış insanlar ve yaptıklarına "müzik" deniyor. bir yanda da demet akalın, ismail yk, cankan, serdar ortaç gibi ne idüğü belirsiz dımtıs dımtıs melodiler yapmış ve 7 yaşımdaki kardeşimin yazacağı şarkı sözlerinden bile daha berbat şarkı sözleri yazmış insanlar var. ve ikisine de müzik deniyor?

70lerin türkçe pop'u ne güzeldi, aah ah!

Ayşegül dedi ki...

Türk popunun korsana rağmen hala hayatta kalabiliyor olması, fıss'lığı karşısında beni şaşırtıyorr..
Hem şarkıların hem de kliplerin sürekli tekrar üretilmesi zaten pop denilen şeyin tüketiliyor olmasından kaynaklanıyor..
Ama bahsettiğin klipler beni hakkaten mahfediyo.Klip çekersem bigün, kalitesiz ve naylon gibi görünen bi deriden mini etek giymiş 2 kız işi bitirir. Şarkının içinde laylayyylaaaaay gibi bi kısım varsa KralTvde 1 numara olmak işten bile değil..

Finduilas dedi ki...

ege z.;
hepsine müzik demek tuhaf evet. yazarken ''müzik'' diyerek kinaye katıyorum ben de işte.

Ayşegül;
adamlar da haklı kendince ''para var huzur var.'' felsefesine göre yaşıyorlar sonuçta. hey gidi.

cansu dedi ki...

off allahım yaa msn diye şarkı yapmışlar off türkiye nası müzik özürlü bi ülke lanet olsun.

 
Tuşların Tıkırtısı: Popu(o)msu.
© 2008-2015 Tuşların Tıkırtısı
El emeği, göz nuru.
Tema || Minima Black adlı temayı tanımlanamaz hale getirdim.